לאחר הדיווחים על הסירוב המתוכנן של ארגון הטרור הרצחני חמאס למתווה החדש של וויטקוף, פורום עוטף ישראל, ובו מאות תושבי העוטף, דורש הכרעה: "חזרנו הביתה כדי לחיות בביטחון – לא מטר מהאויב".
"סירוב החמאס מעיד פעם נוספת שארגון המרצחים לא מתכוון לשחרר את החטופים וכי תכנית המלחמה הנוכחית לא באמת מקרבת אותנו להכרעה. אנחנו דורשים להילחם באופן אפקטיבי! ולא להמשיך לצפות מאיתנו לחיות בצל מלחמה תקופה כל כך ארוכה ללא אופק. הביאו להכרעה מוחלטת ומהירה עם תכנית מעשית ואפקטיבית!", נמסר.

בכיר בחמאס: "המתווה החדש לא עונה על אף אחת מדרישותינו"
"מההנהגה אנחנו דורשים להפסיק לשקר לציבור ולהשיב לנו את הביטחון שהבטחתם. כבר 601 ימים עברו מבלי שהיעד להשמדת החמאס הושג וכשעשרות חטופים ממשיכים להינמק בעזה. הגיע הזמן לקיים הבטחות ולסיים את המערכה בהכרעה מוחלטת שתשיב את החטופים הביתה".
