שמעון ריקלין קיים הערב (חמישי) ריאיון מיוחד עם הבימאי אברהם שפירא, שנעצר במעצר מנהלי על ידי השב"כ במשך חמישה חודשים, שבו סיפר על המעצר, החקירה שהתנהלה כנגדו ועל העובדה שעד היום הוא עוד לא יודע מדוע נעצר: "הם יודעים שהם לא הולכים להעלות אותי לדיון, הם יודעים שהם רוצים לשים אותי חצי שנה בכלא. אז הם רק לפרוטוקול מסמנים וי על מלא עבירות".
אברהם שפירא סיפר לשמעון ריקלין על המעצר: "נעצרתי בקיץ. יצאתי בארבע לפנות בוקר ליום צילום בהר חברון. לצלם נער גבעות שמוציא מרעה. ובשער של היישוב יצהר, בום טראח, קופצים". שפירא אמר כי "השב"כ עוקב ויש לו מודיעין, את כל מה שהוא צריך לדעת איפה אנשים 'מסוכנים' כמוני מסתובבים. והוא ידע שהתוכניות שלי זה לצאת בארבע בבוקר לצילומים.

"אני יוצא מהשאר של היישוב, עוצרים אותי שוטרי מג"ב. הם שואלים אותי איך קוראים לי? אני שואל אותם: 'הכל בסדר?' אמרו לי: 'כן, הכל בסדר גמור. איך קוראים לך, אברהם שפירא? בוא תעצור בצד'. הבנתי כבר שזה משהו שהוא לא רגיל, ארבע לפנות בוקר, אין בדיקות שגרתיות בכניסה ליישובים בשעות האלה.
"תוך שתי דקות מגיעה שיירה של רכבים, איזה שבע, שמונה רכבים, של שוטרים ומג"ב ואנשי שב"כ, כולם אגב רעולי פנים. הטלפון שלי אצלם, זאת אומרת אף אחד לא מצלם אותם, אנחנו נמצאים בשער של יישוב, צרצרים. למה הם באו? והם עם מסכות סקי".

שפירא ציין כי לאחר מכן הגיע איש שב"כ למקום: "אני הסתכלתי ישר לרצפה. לא רציתי קשר איתם, אני מכיר אותם, הם אנשים שהם חושבים שאני אויב, שאני מחבל, שאני וחברים שלי זה האנשים הכי מסוכנים במדינה. אז אני לא מעוניין בקשר איתם, אז אני לא כל כך, גם ניסיתי להבין מי הם גם מכוסים. הוא אומר לי, 'תשמע, זה לא צחוק הפעם זה שב"כ. זה רציני עכשיו'".
עוד סיפר הבמאי: "זו הפעם הראשונה ששמו עליי אזיקים על הידיים. כן, אני בן כמעט 30, פעם ראשונה שאני נעצר, ללא התראה מוקדמת, ללא שום דבר. ולוקחים אותם משם. אני מבין שהתוכניות של היום צילום התבטלו. הייתי צריך שמישהו ייקח את הרכב שלי, כי זה היה רכב סחור בכלל, אז הם נתנו לי להתקשר לקרוב משפחה שבא ואסף את הרכב, אז מישהו הספיק כאילו לראות אותי ולהגיד לי שלום".

שפירא תיאר את רגעי הבלבול הראשונים לאחר המעצר: "גם אתה לא יודע לאיפה אתה הולך ולמה אתה נכנס, לאיפה לוקחים אותך, מעלים אותי לג'יפ שחור, אזיקים ידיים ורגליים. בשלב הזה אני בכלל לא יודע מה קורה איתי, לאיפה אני הולך ומה אני נמצא ומה רוצים מחיי בכלל".
הבמאי סיפר גם על החקירה שהתנהלה בצורה ביזיונית: "בשלב הראשוני לא אומרים לי כלום. בהמשך מעלים אותי לחקירה, שבה פשוט ב-20 דקות, חצי שעה, זורקים עליי אין-ספור אירועים ובאין-ספור כפרים, ומנסים בעצם לחקור אותי על כמה שיותר אירועים, בשביל שזה ייתן חומר למעשה, אחרי זה אני מבין את זה, שזה ייתן חומר למעצר המנהלי שהולך להיחתם בערב על ידי שר הביטחון גלנט.

"אין לי עבר פלילי, אין לי, אני לא מעורב בשום עבירה פלילית. אז הם צריכים כרגע, כיוון ששב"כ החליט לעצור אותי מנהלית, הם צריכים כרגע להימלא חומר. אז הם, באותו בוקר של המעצר המנהלי, הם יודעים כבר שזה הולך לשום מקום. הם יודעים שהם לא הולכים להעלות אותי לדיון, הם יודעים שהם רוצים לשים אותי חצי שנה בכלא. אז הם רק לפרוטוקול מסמנים וי על מלא עבירות".
