פרסמנו הערב (חמישי) בחדשות 14: חצי שנה אחרי שמשטר אסד נפל, נכנסנו השבוע עם כוח מילואים של אלכסנדרוני, לביקור במה שהיה אחד הסמלים הגדולים של משטר אסד, קונטרה הסורית. הנסיעה חלקה, הרכבים לא באמת ממוגנים, עדות לחופש הפעולה המוחלט של צה"ל על הצירים הראשיים.
בתחנה הראשונה הגענו לכיכר קונטרה, במקום עוד נמצאים סמלים של השלטון הישן. התחנה הבאה: מול הרי רמת הגולן של ישראל עמדת תצפית גבוהה הצופה על הרכס ההררי בגולן. המקום הזה היה תחנת המשטרה של סוריה הקרובה ביותר לישראל, בפועל זה היה מוצב תצפית אסטרטגי.

המקום הזה היה הקו הקדמי הראשון של סוריה מול ישראל. אל תתנו לנוף הפסטורלי להטעות אתכם, בתוך דקות יכולים להגיע לכאן מחבלים רבים, לאסוף אמל"ח ולרוץ לגדר. הכוח כאן יודע היטב שהמראה המרגיע כאן עלול בשנייה להתהפך.
הלוחמים הללו עזבו את הבית בפעם פעם נוספת. חלקם כאן כבר שלושה שבועות, כולם היו בזירות נוספות, תמרנו, נלחמו, חיסלו מחבלים, וכשקיבלו את הצו לכאן לסוריה התייצבו מיד. ברקע דיווחים על שיחות עקיפות שאולי ינרמלו כאן קשר עם המשטר החדש, המפקדים כאן מגלים לנו שיש כבר שיח עם האוכלוסייה, והוא עובד לא רע בכלל.

אנחנו עוזבים את המקום ועוברים בדרך באחד הכפרים. האוכלוסייה מנופפת לשלום, מבוגרים, נשים וילדים, חולמים אולי יום אחד לשקם את ההרס מסביב ואולי גם לכונן מערכת יחסים אמיתית עם השכנה הקרובה, זו שהרי הגולן שלה כל כך קרובים וכל כך רחוקים.
