פרסמנו הערב (חמישי) בחדשות 14: צה"ל מעריך כי ארגון הטרור חמאס נמצא בנקודה בה הוא מתמודד עם מצוקות קשות בעיקר בחטיבות רפיח וצפון הרצועה, המתבססות על המצב הכלכלי של ארגון הטרור ומצב הלחימה בשטח.
עיקרי המצוקה להבנת מערכת הביטחון בחטיבות של רפיח וצפון הרצועה, שם מחבלים בכירים מנסים לגייס פעילים חדשים, ולדרבן להילחם בצה"ל, לעיתים רבות ללא הצלחה. חמאס נתקל בבעיות מורל קשות בקרב המחבלים.

הרקע למצוקה של ארגון הטרור חמאס הוא שכיום, אין תשלום משכורות לאנשי חמאס כבר 3 חודשים, הדבר מביא את הארגון לנקודת שבר מאוד גדולה, ומסביר מדוע אנו רואים פחות אירועים של היתקלויות של כוחותינו עם מחבלים ברצועת עזה, ויותר פגיעות באמצעות מטענים.
