פרסמנו הערב בחדשות 14: מאות עזתים פרצו אתמול (שלישי) למחסן קמח של חמאס במרכז הרצועה. מחבלי הארגון ניסו לפזר את ההמון וקולות ירי נשמעו במקום. יחד עם זאת, מחבלי חמאס לא הצליחו למנוע את הביזה. סרטונים מהזירה מראים עימותים, ירי, וצעקות כשברקע אזרחים בורחים עם שקי קמח.
האירוע מצטרף לשורת תקריות דומות מתחילת המלחמה, אך מדובר בתקרית משמעותית. לפי עדויות מהשטח, הידיעה על פתיחת המחסן התפשטה במהירות, והמונים זרמו למקום כדי לנסות להשיג מזון בסיסי.
@nur.alhuda_3 بدنا اطحين الله يعين الناس….. 🥺انشالله خير#explore #لايك #اكسبلور
במהלך החודשים האחרונים, האשים חמאס את ישראל באחריות למשבר ההומניטרי ברצועה, אך אזרחים ועדי ראייה טוענים כי הארגון השתלט על הסיוע שנכנס לעזה, מכר אותו במחירים מופקעים, ולא אפשר גישה חופשית לאוכל, זאת כחלק ממדיניות של שליטה באוכלוסייה. התמונות ממחסני הקמח המלאים רק חיזקו את התחושות הללו.
הפריצה הגיעה בשבוע שבו הוקמו מרכזי חלוקת סיוע בתיאום ישראלי-אמריקאי, שנועדו למנוע אסון הומניטרי ולצמצם את שליטת חמאס במשאבים. למרות איומים מצד הארגון, עשרות אלפי עזתים הגיעו לקבל סיוע – חלקם אף הביעו תודה פומבית לישראל ולארה"ב.
@zaid.7r7
היום, תועדו מקרי ביזה נוספים, הפעם באחד השווקים בעיר עזה – מה שמעיד על התגברות תחושת התסיסה והייאוש ברחוב העזתי. חמאס מציג את עצמו כמגן של עזה, אבל כשאנשיו שולפים נשק מול אזרחים רעבים – קשה להחזיק עוד באשליה. מאחורי הרעב והכאוס עולה תמונה אחרת: לצד העימות בין העמים, שלטון חמאס בעזה מתעלל באזרחים המקומיים.
