פרסמנו הערב בחדשות 14: במהלך דיון של הוועדה לקידום המאבק בפשיעה במגזר הערבי שהתקיים היום (חמישי) בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר גורם בכיר בשירות הביטחון הכללי מפני תרחיש של "שומר חומות 2" גדול בהרבה מקודמו, כשברקע הפשיעה הגואה במגזר הערבי.
האזהרה נאמרה בהקשר של סקירה שאותו גורם בכיר נתן על הטיפול של שב"כ בארגוני הפשיעה בחברה הערבית – בהיותם כאלה שעוסקים גם בטרור לאומני ובהקשר אמצעי הלחימה שנמצאים בידיהם. זאת אומרת: בהקשרי האיום שמייצר העיסוק של אותם ארגוני פשיעה גם בטרור לאומני – כשברקע תפוצת הנשק האדירה בחברה הערבית ובידי אותם ארגונים.

למעשה הדברים הללו שמשרטט אותו גורם בשב"כ מתיישבים עם דרישתו החוזרת של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לערב עוד את שירות הביטחון הכללי בטיפול בפשיעה בחברה הערבית. השר בירך על מה שראה כקבלת העמדה שלו בשנתיים האחרונות: "הגיע הזמן למעשים ולא לדיבורים", אמר.
עוד בדיון השיב סגן השר אלמוג כהן לנציגי מערכת הביטחון: "אתם מדברים איתנו כאן על שומר חומות 2, זאת הקונספציה. לא יהיה שומר חומות 2- יהיה 7.10 על סטרואידים. כל עוד לא תתייחסו לאירוע הזה של ארגוני הפשיעה הערבים כאל ארגוני טרור, דיננו הפסד צורב".
ואכן כשברקע דרישתו החוזרת של השר בן גביר וגם דבריו של סגן השר כהן שהבאנו – אמר ראש הממשלה בדיון: "ארגוני הפשיעה הרצחניים – הם איום קיומי. יש להגדירם כארגוני טרור", דבר שאם אכן יקרה יעמיק את מעורבות שירות הביטחון הכללי בטיפול באותה בעיה – שעלולה בראיית שב"כ לייצר כפי שתיארנו אירוע של "שומר חומות 2", בקנה מידה הרבה יותר גדול מהראשון.
