המשטר החדש בסוריה חתם היום (חמישי) על עסקת ענק בשווי 7 מיליארד דולר עם שורת חברות בינלאומיות בראשות קבוצת UCC הקטארית לבנייה של מיזמי אנרגיה משמעותיים במדינה, זאת לאחר הנזקים הכבדים שספגו תשתיותיה במהלך 14 שנים של מלחמת אזרחים עקובה מדם.
ההסכם כולל בנייה של ארבע תחנות כוח מבוססות גז ותחנת כוח סולרית נוספת, בהיקף כולל של 5,000 מגוואט בדרום מזרח סוריה. כפי שצוין בסוכנות הידיעות רויטרס, לאחר השלמת הפרויקטים הם צפויים לספק כ-50% מאספקת החשמל של סוריה.

"ההסכם הזה מהווה צעד קריטי בשיקומה של סוריה", אמר שר האנרגיה של המשטר החדש מוחמד אל-באשיר – אשר חתם על העסקה בנוכחותו של הנשיא אחמד א-שרע (אל-ג'ולאני), ושליחו של טראמפ למדינה תומאס ברק.
כפי שצוין מנכ"ל החברה הקטארית, רמז אל-חיאת, העסקה צפויה להיות ממומנת באמצעותם של בנקים אזורים ובינלאומיים וכן דרך הזרמות הון מצד השותפים. עוד הוא טען כי הפרויקטים ייצרו 50,000 מקומות עבודה באופן ישיר ו-250,000 אחרים באופן עקיף.

כזכור, קטאר הביע עניין במספר הזדמנויות בחודשים האחרונים במגזר האנרגיה הסורי – אשר ספג מהלומה נוספת לאחר נפילת משטר אסד, אז הופסק לפי הדיווחים ייצוא הנפט האיראני למדינה. זמן קצר לאחר עליית המשטר החדש, דווח כי המדינה המפרצית סיפקה ביחד עם תורכיה ספינות לייצור חשמל עבוד סוריה. דיווחים מאוחרים יותר טענו שדוחא תספק לדמשק גז דרך ירדן.
