משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל הודיעו היום (חמישי) על תחילתו של פרויקט תשתית חדש לשדרוג הבטיחות והתאורה לאורך כביש 6 דרום, העבודות החלו בקטע שבין מאחז לקרית גת, אחד מהצירים המרכזיים והעמוסים בדרום הארץ לאורך כ-10 ק"מ בכביש 6 דרום. עלות השקעה בפרויקט מוערכת בכ-9 מיליון ש"ח.
במסגרת הפרויקט, שיצא לדרך בימים אלו, יבוצעו חפירות להנחת תשתיות תת-קרקעיות, הקמת מעקות בטיחות חדישים, התקנת יסודות ותאורת כביש מתקדמת, לכל אורך תוואי של כ-10 ק"מ בין מאחז לקריית גת. העבודות יתבצעו תוך שמירה על רציפות התנועה, עם הסדרי תנועה זמניים שיפורסמו לציבור לפי הצורך וצפויות להסתיים תוך כשלושה חודשים.

המהלך נועד לתת מענה לתנאי ראות לקויים שנמדדו בחלק זה של הכביש, בעיקר בשעות החשיכה ובימי חורף סוערים, ולהפחית את רמות הסיכון לתאונות. התאורה החדשה צפויה לשפר את הבטיחות לכלל משתמשי הדרך – נהגים פרטיים, תחבורה ציבורית ורכבי משא כבדים.
מנתיבי ישראל נמסר: "הפרויקט בכביש 6 דרום מהווה חלק מהאסטרטגיה שלנו לשפר תשתיות קיימות במקביל להקמה של חדשות. מדובר במהלך הכרחי שיאפשר תאורה מיטבית, שדה ראייה משופר ותחושת ביטחון גבוהה יותר לנהגים, גם בנסיעה לילית או בתנאי מזג אוויר קשים. אנחנו פועלים במטרה להבטיח דרך בטוחה יותר לכלל הציבור"
