שר הפנים, משה ארבל, הודיע היום (חמיש) כי החל בהליך גירושם של ארבעה מחבלים, אשר הביעו בגלוי תמיכה במעשי טרור, שיבחו מחבלים והסיתו נגד מדינת ישראל בעת לחימה וקיבלו תשלום מהרשות הפלשתינית בזיקה למעשי הטרור.
ארבעת המחבלים שהחל הליך גירושם ושלילת אזרחותם :
- מוחמד אחמד חמאד, נידון ל-23 שנות מאסר בגין פיגועי ירי.
- מוחמד אחמד חוסין הלסי, הכלוא החל מ-2016 ונידון ל-18 שנות מאסר בגין פיגוע דקירה בטיילת ארמון הנציב בירושלים.
- הלאל מוחמד מוסטפא ג'עברי, אשר הורשע בגין נעשה טרור וחבלה.
- מוחמד עלי מוסא, הורשע בעברות טרור.

בעקבות פרסום ערוץ 14: ארבל הודיע שיפעל לגרש 3 מחבלים מהארץ
משר הפנים משה ארבל נמסר: "החלטתי להפעיל את סמכותי לפי סעיף 11 לחוק הכניסה ולפעול לגירושם של מי שבחרו לעמוד לצד האויב ולהסית נגד אזרחי ישראל. זהו צעד ערכי, מוסרי ולאומי לגרש מתוכנו את מי שמסית, משבח ותומך בטרור. מי שתומך באויב לא יישאר בקרבנו. אמשיך לפעול בנחישות נגד כל מי שמאיים על אזרחי ישראל".
מעשיו של שר הפנים מגיעים לאחר שלפני מספר חודשים כתבנו לענייני צבא וביטחון הלל ביטון פרסם בחדשות 14 כי לאחר גילויי השמחה בשחרורי המחבלים האחרונים, המשטרה פנתה למשרד הפנים בבקשה לגרש 6 מחבלים מחוץ לגבולות ישראל שהואשמו במספר רב של עבירות כגון הזדהות וחברות בארגון טרור, עידוד מעשי טרור ועוד, אך נאמר כי הוא סירב.

מלשכת שר הפנים הכחישו אז את הפנייה של משטרת ישראל וטענו כי לא נעשתה שום פניה ממשטרת ישראל. עוד מסרו מהלשכה כי "עד כה שלל השר ארבל תשבות לשני מחבלים. ויש עוד מספר של מחבלים שנמצאים בתהליכים שונים".
כשבוע לאחר הפרסום, ארבל הורה, בכפוף לשימוע ובמסגרת סמכותו החוקית, לפתוח בהליכי גירוש נגד שלושה תושבי ישראל- תנסים עודה, מחמד אבו הלווא וזינה ברבר, זאת בשל הזדהות עם ארגון טרור והסתה לפעילות טרור. היום כאמור מתווספים להליך הגירוש 4 מחבלים מתועבים נוספים.
