ההתנגדות בממשלה להצעת וויטקוף מתרחבת, שרת ההתיישבות אורית סטרוק התייחסה הבוקר (חמישי) למתווה החדש שפורסם ואמרה כי אסור לישראל להתקפל ולהסכים להסכם, "חמאס מתחיל להיות על הברכיים, אז עכשיו להתקפל?!".
בפוסט שפרסמה ברשת ה-X שלה, קרא השר לראש הממשלה: "יומיים בלבד אחרי שהתחלנו להפעיל (באופן חלקי עדין) את מתווה ההפרדה ההומניטרית שאנחנו דורשים כבר חודשים – וחמאס כבר מתחיל להיות על הברכיים. אז עכשיו להתקפל?

אסור להסכים: לפחות משחרור כל החטופים, לנסיגה משטחים שכבשנו, להחזרת השלטון לחמאס". השר הוסיפה ודרשה מתניהו: "עמוד באחריות מאחורי ההחלטות שקיבלנו!".
מוקדם יותר הבוקר תקף השר שיקלי את ההצעה והביע את התנגדותו, הוא קרא "לתת ללוחמים להשלים את המשימה עד תומה – חמאס צריך להרים דגל לבן ולהניח את נשקו, כל החטופים בתמורה לאפשרות יציאה למי ששרדו ממנהיגי חמאס בעזה".

כזכור, שליחו המיוחד של טראמפ הניח הצעה חדשה לפיה ישראל תשחרר 125 מחבלים כבדים עם דם על הידיים שנשפטו למאסרי עולם, 1,111 מחבלים מרצועת עזה שנעצרו לאחר ה-7 באוקטובר 2023. בנוסף ישוחררו 180 גופות של מחבלים.
בתמורה, ארגון הטרור הרצחני חמאס ישחרר 9 חטופים חיים ו-18 חטופים חללים שישוחררו ב-2 פעימות בתוך שבוע. מדובר בחטוף חי אחד פחות מהמתווה הקודם.

כמו כן, ישראל תנצור את האש ל-60 יום במהלכם יתקיים מו״מ על סיום הלחימה שבסופו ישראל תוכל לחזור להילחם אם אין הסכמה, או להמשיך במו״מ בתמורה לשחרור נוסף של חטופים.
