צה"ל הודיע הבוקר (חמישי) על עצירת הפיילוט לשילוב נשים במקצוע חי"ר ניוד, שהחל בנובמבר 2024, זאת בהנחיית הרמטכ"ל רב-אלוף אייל זמיר ובהמלצת מפקד זרוע היבשה, אלוף נדב לוטן. מדובר במהלך שנעשה לאחר כשישה חודשי הכשרה, בשל נתונים רפואיים ומקצועיים שהציגו גורמי רפואה וכושר קרבי בצה"ל.
מהנתונים שהוצגו לאחרונה למזכיר הצבאי ולראש אכ"א עולה כי אמנם החיילות הגיעו להישגים מקצועיים גבוהים הדומים לאלה של לוחמים גברים, אך רבות מהן סובלות מבעיות רפואיות שמקושרות להכשרה ובעקבות עומס פיזי הצפוי להחמיר, לא צפויות לעמוד ברף הכשירות הקרבית הנדרש. לפיכך, הוחלט לעצור את המחזור הנוכחי ולהפיק לקחים לקראת פתיחת פיילוט חדש ומותאם לשנה הבאה.

34 חיילות התגייסו לפיילוט, ומתוכן החלו את מסלול ההכשרה 30 חיילות בבא"ח צנחנים. נכון להיום, 23 חיילות עודן במסלול. קצין חי"ר וצנחנים ראשי, תת-אלוף ערן אוליאל, קיים הבוקר שיח עם החיילות ועדכן אותן בהחלטה. אליו התלוותה קצינת משא"ן, ששוחחה אישית עם כל חיילת שביקשה זאת.
כלל החיילות ישובצו מחדש, בין אם בתפקידי לחימה ובין אם לאו, תוך ניסיון להתאים את השיבוץ לרצונותיהן האישיים. בצה"ל מדגישים כי למסלול ניתן קשב פיקודי הדוק ויושם מאמץ רב לאפשר לחיילות להצליח, אך בשלב זה, לאור הסיכון הרפואי והאפקטיביות הנמוכה הצפויה – הוחלט לסיים את ההתנסות.
בצה"ל מציינים כי מאז תחילת שירות הנשים בצבא, נרשם גידול פי תשעה במספר הלוחמות, עד לכ-4,500 לוחמות מתגייסות כיום. נשים משרתות בכ-90% מהתפקידים בצה"ל ומהוות כ-20% מסך המתגייסים לתפקידי לחימה.
