accessibility-icon
share-icon
צילום: יונתן זינדל פלאש 90
צילום: יונתן זינדל פלאש 90

השר שיקלי נגד מתווה וויטקוף: "לתת ללוחמים להשלים את המשימה"

אברהם לנדסברג

אברהם לנדסברג

ב סיון ה'תשפה (29.05.25)

16

3

like

0

dislike

השר עמיחי שיקלי תקף בחריפות את ההצעה החדשה לעסקה בין ישראל לארגון הטרור הרצחני חמאס • לדבריו: "חמאס צריך להרים דגל לבן ולהניח את נשקו, כל החטופים בתמורה לאפשרות יציאה למי ששרדו ממנהיגי חמאס בעזה"


השר עמיחי שיקלי התייחס הבוקר (חמישי) למתווה וויטקוף החדש והביע את התנגדותו להסכם. לדבריו, יש לתת ללחמי צה"ל להשלים את המלאכה במלואה, עד שארגון הטרור חמאס יניף דגל לבן.

בפוסט שפרסם ברשת ה-X כתב: "נגד! מספיק עם שיטת הסלמי הזו. לתת ללוחמים להשלים את המשימה עד תומה – חמאס צריך להרים דגל לבן ולהניח את נשקו, כל החטופים בתמורה לאפשרות יציאה למי ששרדו ממנהיגי חמאס בעזה".

maximize-image
שחרור חטופים במהלך העסקה האחרונה | צילום: רשתות ערביות

כזכור, שליחו המיוחד של טראמפ הניח הצעה חדשה לפיה  ישראל תשחרר 125 מחבלים כבדים עם דם על הידיים שנשפטו למאסרי עולם, 1,111 מחבלים מרצועת עזה שנעצרו לאחר ה-7 באוקטובר 2023. בנוסף ישוחררו 180 גופות של מחבלים.

לפי ההצעה ארגון הטרור הרצחני חמאס ישחרר 9 חטופים חיים ו-18 חטופים חללים שישוחררו ב-2 פעימות בתוך שבוע. מדובר בחטוף חי אחד פחות מהמתווה הקודם.

כמו כן, ישראל תנצור את האש ל-60 יום במהלכם יתקיים מו״מ על סיום הלחימה שבסופו ישראל תוכל לחזור להילחם אם אין הסכמה, או להמשיך במו״מ בתמורה לשחרור נוסף של חטופים.

עקבו אחרינו גם ב-Google News