השר עמיחי שיקלי התייחס הבוקר (חמישי) למתווה וויטקוף החדש והביע את התנגדותו להסכם. לדבריו, יש לתת ללחמי צה"ל להשלים את המלאכה במלואה, עד שארגון הטרור חמאס יניף דגל לבן.
בפוסט שפרסם ברשת ה-X כתב: "נגד! מספיק עם שיטת הסלמי הזו. לתת ללוחמים להשלים את המשימה עד תומה – חמאס צריך להרים דגל לבן ולהניח את נשקו, כל החטופים בתמורה לאפשרות יציאה למי ששרדו ממנהיגי חמאס בעזה".

כזכור, שליחו המיוחד של טראמפ הניח הצעה חדשה לפיה ישראל תשחרר 125 מחבלים כבדים עם דם על הידיים שנשפטו למאסרי עולם, 1,111 מחבלים מרצועת עזה שנעצרו לאחר ה-7 באוקטובר 2023. בנוסף ישוחררו 180 גופות של מחבלים.
לפי ההצעה ארגון הטרור הרצחני חמאס ישחרר 9 חטופים חיים ו-18 חטופים חללים שישוחררו ב-2 פעימות בתוך שבוע. מדובר בחטוף חי אחד פחות מהמתווה הקודם.
כמו כן, ישראל תנצור את האש ל-60 יום במהלכם יתקיים מו״מ על סיום הלחימה שבסופו ישראל תוכל לחזור להילחם אם אין הסכמה, או להמשיך במו״מ בתמורה לשחרור נוסף של חטופים.
