accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

כחלק מתוכנית ההגנה החדשה: נאט"ו תבקש מגרמניה 40,000 חיילים

שמואל קוגן

שמואל קוגן

א סיון ה'תשפה (28.05.25)

1

like

0

dislike

נאט"ו צפויה לבקש מגרמניה להוסיף שבע חטיבות צבאיות – תוספת של כ-40,000 חיילים – כחלק מתוכניות ההגנה החדשות של הברית, על רקע האיום הגובר מצד רוסיה, כך לפי דיווח שמתפרסם הערב בכלי תקשורת באירופה


נאט"ו צפויה לבקש מגרמניה להוסיף שבע חטיבות צבאיות – תוספת של כ-40,000 חיילים – כחלק מתוכניות ההגנה החדשות של הברית, על רקע האיום הגובר מצד רוסיה, כך לפי דיווח שמתפרסם הערב בכלי תקשורת באירופה.

maximize-image
כוחות שריון של צבא גרמניה בתרגיל של נאט"ו | קרדיט: שאטרסטוק

לפי מקורות, הבקשה תוצג בדיוני שרי ההגנה של נאט"ו בשבוע הבא, וצפויה להעלות את יעד החטיבות הכולל של הברית מ-80 ל-120–130. גרמניה כבר תורמת שמונה חטיבות, ומתוכננת להקים חטיבה נוספת שתוצב בליטא עד 2027.

ברקע, יו"ר הוועדה הצבאית של נאט"ו, האדמירל ג'וזפה קאבו דרגונה, ציין כי ארה"ב צפויה להמשיך לתמוך בברית, אך סדרי העדיפויות שלה נעים כעת לכיוון אזור הודו-פסיפיק.

עקבו אחרינו גם ב-Google News