שר החוץ גדעון סער התייחס היום (רביעי) להתנגדות שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לעסקה חלקית, וטען: "ככל שיהיה סיכוי לשחרור חטופים – מן הראוי לעשות זאת וזה רצון הרוב המוחלט של העם בישראל".
לדבריו, "לפני 11 ימים נתנה ישראל תשובה חיובית להצעת ארה״ב למתווה לשחרור חטופים. עד כה חמאס סרב לה. יש לפעול לפי האינטרסים הלאומיים ולא לפי לחצים ואיומים פוליטיים".

בתוך כך, לאחר הודעת שליח נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, סטיב וויטקף, שלפיה ישנה "תחושה טובה לגבי אפשרות לעסקה חלקית או הפסקת אש זמנית בעזה" – שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הבהיר כי הוא מתנגד לכל סוג כזה של עסקה: "לא אאפשר לדבר כזה לקרות. נקודה".
עוד טען סמוטריץ' כי "חמאס בלחץ ובמצוקה אדירה בימים האחרונים כתוצאה משינוי מערך חלוקת הסיוע ואובדן השליטה שלו באוכלוסיה ברצועה בשילוב הלחץ הצבאי המתמשך. צריך להמשיך להדק את החבל על הצוואר שלו ולאלץ אותו לעסקת כניעה מוחלטת עם כל החטופים בבת אחת".
