לאחר חשיפת C14, הופץ היום (רביעי) מכתב בקרב לוחמי יחידת עוקץ – ובו הודגש: "היחידה מוערכת מאד בצבא, הדרישה לחוליות ולוחמים רק עולה". הדבר מגיע בעקבות הפרסום לפיו בצה"ל מקדמים שינוי משמעותי במערך הלחימה הקרקעית אשר במסגרתו לוחמים יוכשרו להפעלת כלבים מבצעיים, וזאת מבלי לעבור דרך יחידת עוקץ.
בשבוע האחרון פגשה אחת החוליות בלוחם מסיירת גולני אשר מפעיל כלב. "בכדי להימנע משמועות חשוב לעשות סדר בדברים, ולחבר אתכם קצת לדברים שקורים במקומות אחרים ומאחורי הקלעים", נכתב.

פרסום ראשון: האם יחידת עוקץ בצה"ל תיסגר?
"בחודשים האחרונים התחיל בצה"ל ניסיון להוביל פיילוט במסגרתו גוף פיתוח של משרד הבטחון הנקרא מפא"ת יכשיר כלבים למציאת חנ"ם ויכשיר לוחמי גדודי חי"ר להפעיל אותם בתצורה הדומה להפעלת פק"ל. הפרויקט מכונה "כלבי נחשון" והסיבה העיקרית ליציאה לפיילוט הזה היא ניסיון להגדיל את המענה בשטח מתוך הבנה שזהו המענה הטוב ביותר לסוגיית המטענים, ומתוך האמונה בפלטפורמה שנקראת כלב".
"אני מניח שכמו אצלי, גם אצלכם הדבר הזה מעלה תהיות ושאלות רבות, ובכל זאת יש כמה דברים שחשוב לי להדגיש ולהבהיר:
1. הפיילוט לא נועד כדי לערער על מעמדה של היחידה, אלא נולד מתוך הבנה של הכוח והמשמעות שנותנים הכלבים בשטח.
2. הרעיון שעומד מאחורי הפיילוט הוא שהיחידה תמשיך לתת את המענה ליחידות המיוחדות ולסיירות בעוד הפרוייקט יתן מענה רק לגדודי החי״ר.
3. הפיילוט נמצא כרגע בשלבים ראשוניים מאד, ונכון לעכשיו רבות השאלות על התשובות", נכתב מטעם בכיר ביחידה.

בצה"ל מגיבים לפרסום: יחידת עוקץ לא תיסגר, פועלים ביתר שאת
"נמשיך בעבודה הקודש"
"אני מבין את התסכול שהסוגיה הזו יכולה לייצר, אך עם זאת חשוב לי שלא נזוז מדרכינו, ונמשיך לעשות את עבודת הקודש שאנחנו עושים כל כך טוב ולהציל חיים של לוחמים ומפקדים רבים. היחידה מוערכת מאד בצבא, הדרישה לחוליות ולוחמים רק עולה והמחמאות שאני מקבל מכל כיוון על איכות הלוחמים וההפעלה הן רבות", מסר, "מבטיח שהאינטרסים של היחידה לא ייפגעו. גאה בכם".
