בימים האחרונים נהרסו עשרות מבנים לא חוקיים בפזורה הבדואית בנגב. מדובר באחת ההתמודדויות המורכבות יותר של רשויות אכיפת החוק.
בצל ההריסות הרבות שהלכו והתעצמו מאז כניסתו לתפקיד של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הערב אנו חושפים ציטוטים בלעדיים מדיון סגור שהתקיים אתמול בהוט האכיפה בנגב.

נציג רשות מקרקעי ישראל אמר באותו דיון: ״1,000 משפחות בדואיות פונו מבתיהן בשנתיים האחרונות. גודל השטח שהוחזר למדינה – שווה לגודלן של תל אביב וגבעתיים״.
עוד הוסיף נציג רמ״י שהמשטרה מסייעת באכיפת החוק על ידי רחפנים שעוקבים אחר המשאיות שבאות לבנות את המבנים מחדש – ופותחים נגד הנהגים בהליך פלילי.

מחר צפויה להתקיים הפגנה המונית בעיר באר שבע נגד הריסות המבנים בנגב והמשטרה ערוכה לכך בכוחות מתוגברים.
