עם ציון 600 ימים להיותם של 58 חטופים בשבי הטרור בעזה, התכנסו היום (רביעי) חברי קיבוץ בארי, קהילה שנפגעה באכזריות בטבח ה-7 באוקטובר, לפני נסיעתם לעצרת בניר עוז – והצטלמו כשהם מניפים את דרכוניהם וקוראים לעולם להתעורר ולהציל את כל החטופים באשר הם, ללא הבדל לאום, ללא סלקציה.
בתמונה נראים עשרות חברי וחברות בארי לבושים בחולצות מחאה "נגמר הזמן אוזל", אוחזים בדרכונים. רק בודדים מהם מחזיקים בדרכון זר, הרוב המכריע – בעלי דרכון ישראלי בלבד.
מבחינתם, המסר ברור וכואב: אילו היו נחטפים, את רובם – בעלי הדרכון הכחול – היו משאירים מאחור.

ביון הנוכחים בתמונה ניתן לראות את:
1. שירי וייס, ששוחררה משבי חמאס לאחר 50 ימים, ושבעלה, אילן וייס ז"ל, נרצח ועדיין חטוף בעזה.
2. עלמה אור, ששוחררה משבי חמאס לאחר 50 ימים, שאיבדה את הוריה בטבח, ואביה דרור אור ז"ל עדיין בשבי.
3. אורן שרעבי, בתו של החלל החטוף יוסי שרעבי ז"ל.
4. ענבר קידר, כלתה של עפרה קידר ז"ל, שעדיין חטופה בעזה.
5. אמילי הנד, ששוחררה מהשבי לאחר 50 ימים.
כזכור, לאחר שחרורו של עידן אלכסנדר, במסגרת הסכם שנרקם בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לארגון הטרור חמאס – לצד השמחה הגדולה על שחרורו נשמעה ביקורת לפיה אלכסנדר משוחרר במאמצים כבירים מצד האמריקאים בזכות היותו בעל אזרחות זרה, ואילו החטופים האחרים, ללא האזרחות הזרה, נותרו עדיין בשבי.
