accessibility-icon
share-icon
צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

שר הביטחון על מערכות הלייזר: "זה נשק העתיד של מדינת ישראל"

רבקה שורק

רבקה שורק

א סיון ה'תשפה (28.05.25)

9

4

like

2

dislike

שר הביטחון ישראל כ"ץ בירך על הפיכת מערכת הלייזר למבצעית: "תשנה את כללי המשחק באזור - אויבינו צריכים לחשוש, לא רק מהיכולות שכבר פיתחנו, אלא מהיכולות שאנחנו מפתחים גם עכשיו"


שר הביטחון ישראל כ"ץ התייחס היום (רביעי) לכך שמערכת לייזר הצליחה לבצע עשרות יירוטים, והדגיש כי "זה נשק העתיד של מדינת ישראל – אויבינו צריכים לחשוש לא רק מהיכולות שכבר פיתחנו, אלא גם מאלה שעוד נפתח".

לדבריו, "היכולת להפוך חזון טכנולוגי מורכב למציאות מבצעית בתוך זמן קצר היא הוכחה שאין שני לעוצמה, לאיכות ולחדשנות של התעשיות הביטחוניות של ישראל – מהטובות והמתקדמות בעולם".

כ"ץ מנה את היתרונות של מערכת הלייזר: "היא מעניקה לישראל שכבת יירוט נוספת, מדויקת, זולה ומהירה, שתשנה את כללי המשחק באזור ותשפר משמעותית את ההגנה על אזרחי ישראל".

תיעוד היירוט

כזכור, משרד הביטחון, חיל האוויר וחברת רפאל חשפו מוקדם יותר היום כי במהלך מלחמת ׳חרבות ברזל׳ בוצעו לראשונה עשרות יירוטים של מטרות אויב בעזרת מערכות הלייזר החדשות שפותחו בתהליך מואץ בעקבות המלחמה.

מערכות הלייזר הינן שכבת הגנה נוספת של מערכות נשק אנרגיה המפותחות במשרד הביטחון, בנוסף למערכת ״מגן אור״ המפותחת בימים אלו וצפויה להימסר לצה"ל השנה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News