accessibility-icon
share-icon
תיעוד מיירוטים של מערכות הלייזר במהלך המלחמה | קרדיט: דוברות משרד הביטחון

לראשונה בעולם: מערכות הלייזר הצליחו לבצע עשרות יירוטים

שירה קריפס

שירה קריפס

א סיון ה'תשפה (28.05.25)

90

44

like

3

dislike

משרד הביטחון, חיל האוויר ורפאל חשפו כי במהלך המלחמה השתמשה ישראל לראשונה במערכות לייזר ליירוט עשרות איומים • המערכות הביאו להצלת חיים והגנה על נכסים לאומיים • מדובר בשכבת הגנה חדשה שתצטרף למערכת "מגן אור", הצפויה להימסר לצה"ל בקרוב


משרד הביטחון, חיל האוויר וחברת רפאל חושפים היום (רביעי) כי במהלך מלחמת ׳חרבות ברזל׳ בוצעו לראשונה עשרות יירוטים של מטרות אויב בעזרת מערכות הלייזר החדשות שפותחו בתהליך מואץ בעקבות המלחמה.

מערכות הלייזר הינן שכבת הגנה נוספת של מערכות נשק אנרגיה המפותחות במשרד הביטחון, בנוסף למערכת ״מגן אור״ המפותחת בימים אלו וצפויה להימסר לצה"ל השנה.

תיעוד מיירוט בעזרת מערכות הלייזר | קרדיט: דוברות משרד הביטחון

במהלך המלחמה, חיל האוויר ובתוכו לוחמי ולוחמות מערך ההגנה האווירית למדו ופרסו בשטח את מערכות הלייזר, והביאו להישגי יירוט גבוהים במיוחד אשר הצילו חיי אזרחים והגנו על נכסים לאומיים.

ראש מפא״ת, תא״ל במיל׳ ד״ר דניאל גולד אמר: ״מדינת ישראל היא המדינה הראשונה בעולם שמציגה יכולת לייזר מבצעית מסיבית ליירוט איומים. חזון הלייזר הודגם הלכה למעשה במהלך המלחמה בהצלחה מבצעית וטכנולוגית אדירה. הכוחות הלוחמים בצה״ל הפגינו תעוזה בקליטה והפעלות מבצעיות ראשוניות בהצלחה רבה, מהן הפקנו לקחים שייושמו עם פריסת המערכות לשימוש מבצעי קבוע.

maximize-image
images-count1+
מערכת היירוט | צילום: דוברות משרד הביטחון

ר׳ חטיבת המו״פ במפא״ת, תא״ל יהודה אלמקייס הוסיף: ״זוהי הצלחה מבצעית עולמית ראשונה של מערכות אלו בשדה הקרב. במהלך תקופה זו צברנו ניסיון משמעותי במיצוי והפעלת טכנולוגיות הלייזר ובכוונתנו ליישם את הניסיון הנצבר במערכות המבצעיות שאנו מפתחים בימים אלה״.

יו"ר רפאל, ד"ר יובל שטייניץ הדגיש: "ישראל היא המדינה הראשונה בעולם שהצליחה להבשיל את טכנולוגיית הלייזר רב העוצמה לכדי פיתוח מערכת מבצעית ומעבר לכך אף לבצע יירוטים מבצעיים בפועל.  מערכת "מגן אור" תהיה ללא ספק מערכת שוברת שוויון שתשפיע באופן חסר תקדים על שדה הקרב המודרני".

maximize-image
images-count1+
ד"ר יובל שטייניץ, יו"ר רפאל | צילום: אוליבייה פיטוסי

מנכ"ל רפאל, יואב תורג'מן אמר: ״בהמשך השנה נמסור למערכת הביטחון את מערכת הלייזר "מגן אור" הראשונה שתצא מקווי הייצור ברפאל, מערכת שתשנה את משוואת ההגנה ותאפשר יירוט מדויק, מהיר וזול מכל אמצעי יירוט קיים".

שר הביטחון ישראל כ"ץ הצטרף גם הוא לברכות על הפיכת מערכת הלייזר למבצעית: "תשנה את כללי המשחק באזור – אויבינו צריכים לחשוש, לא רק מהיכולות שכבר פיתחנו, אלא מהיכולות שאנחנו מפתחים גם עכשיו".

עקבו אחרינו גם ב-Google News