קרן הסיוע בעזה טענה היום (רביעי) כי "המחירים של מוצרי צריכה בסיסיים כמו שמן, סוכר, וקמח מתחילים לרדת בשווקים בעקבות החלוקה. לדבריהם, המהלך הצליח להשיג מה שמאות משאיות של האו"ם, שהגיעו במהלך השבועיים האחרונים, לא הצליחו".
זאת על רקע התנגדות האו"ם למנגנון החדש של ישראל וארצות הברית להעברת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, כך שמחבלי חמאס לא ישתלטו על הסיוע שיעבור לאוכלוסייה האזרחית.

ינס לרקה, דובר משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים (OCHA), מסר כי עבודתה של קרן הסיוע לעזה הפרטית הנתמכת על ידי ארה"ב, שתפקידה לחלק את הסיוע, מסיטה את מבטה ממה ש"נדרש בפועל", כמו פתיחת המעברים: "אנחנו לא משתתפים במנגנון הזה כי הוא מסיח את הדעת ממה שבאמת נחוץ".
כמו כן, הוא קרא לפתיחה מחדש של כל המעברים לתוך רצועת עזה, ולקבלת אישורים ישראלים נוספים ל"אספקת חירום". בתוך כך, בעזה מדווחים על פתיחת מרכזי חלוקת הסיוע הישירים לתושבי הרצועה, כאשר המוקד הראשון נמצא, כך לפי הדיווחים, בתל א-סולטאן שברפיח.

בתוך כך, דובר צה"ל אישר אתמול את הפרטים ומסר כי החלו לפעול שני מרכזי חלוקה ראשונים במרחב 'תל-סולטאן' וציר 'מורג' שברפיח, המיועדים לחלוקת חבילות מזון לאלפי משפחות ברצועה. החבילות כוללות מצרכים בסיסיים כגון קמח, שמן, אורז וקופסאות שימורים.
