accessibility-icon
share-icon
תיעוד פעילות אוגדה 146 בלבנון | קרדיט: דובר צה"ל

לאחר 20 חודשי לחימה: אוגדה 146 מסיימת את משימתה בצפון

שמואל קוגן

שמואל קוגן

א סיון ה'תשפה (28.05.25)

2

7

like

0

dislike

לאחר 20 חודשי לחימה, אוגדה 146 מסיימת את משימתה בצפון, ואוגדה 91 חוזרת לקבל את האחריות המלאה על גזרת לבנון • במהלך הלחימה, אוגדה 146 וחטיבות המילואים שלה פעלו להגנה על יישובי הצפון מול ארגון הטרור חיזבאללה


צה"ל מפרסם היום (רביעי) כי לאחר 20 חודשי לחימה, אוגדה 146 מסיימת את משימתה בצפון, ואוגדה 91 חוזרת לקבל את האחריות המלאה על גזרת לבנון. במהלך הלחימה, אוגדה 146 וחטיבות המילואים שלה פעלו להגנה על יישובי הצפון מול ארגון הטרור חיזבאללה.

maximize-image
images-count3+
אלוף אורי גורדין, מפקד פיקוד הצפון | קרדיט: דובר צה"ל

בהודעת דובר צה"ל המלאה נכתב: "לאחר 20 חודשים של לחימה רצופה, עוצבת ״המפץ״ (146) מסיימת את משימתה בצפון ועוצבת ״הגליל״ (91) תקבל חזרה את האחריות המלאה על כלל חזית לבנון. מאז תחילת המלחמה, האוגדה וחטיבות המילואים שלה הגנו על יישובי הגזרה המערבית של גבול לבנון.

במהלך מבצע "חיצי צפון", לצד משימת ההגנה, האוגדה פיקדה על חטיבותיה שתמרנו בשטח לבנון בשיתוף פעולה הדוק עם חיל הים והביאה להישגים רבים בשינוי המציאות הביטחונית בגליל למען יצירת התנאים להשבת התושבים. כעת, עם סיום משימת האוגדה בגזרה, מפקדת האוגדה תרד לביצוע חזרה לכשירות לקראת המשימות הבאות".

maximize-image
images-count3+
אוגדה 146 בלחימה בלבנון | קרדיט: דובר צה"ל
maximize-image
images-count3+
תא"ל יפתח נורקין | קרדיט: דובר צה"ל

אלוף פיקוד צפון אורי גורדין נשא דברים במהלך אירוע לסיכום הלחימה: ״היה לכם חלק מרכזי בשינוי המציאות הביטחונית מהקצה לקצה, בהכרעת חיזבאללה, בשלילת יכולותיו הצבאיות, ובהסרת האיום מתושבי הצפון. מאז אותה שבת שחורה, לא משנה כמה זמן עבר, אתם מפקדי האוגדה ולוחמיה ראיתם לנגד עינכם חובה אחת בלבד: להגן על הגזרה ולהבטיח את ביטחון תושביה. להכות באויבינו בכל העוצמה ולשמור על שינוי המציאות הביטחונית שיצרתם במרחב במו ידכם״.

מפקד אוגדה 146, תת-אלוף יפתח נורקין נשא גם הוא דברים ואמר: ״אנחנו מסכמים היום 600 ימי לחימה. אנחנו גאים לעמוד בנקודת הזמן הזו – להעביר את הגזרה אחרי השלמת המשימה ושינוי המציאות הבטחונית בצפון, אוגדה 146 נקראה למשימה ועמדה בה".

maximize-image
images-count3+
אוגדה 146 בלחימה בלבנון | קרדיט: דובר צה"ל

נורקין הוסיף: "ראשי הרשויות – למדתי מכם איך נראית מנהיגות בעיתות משבר. אני מעריך אתכם ומודה לכם על הדרך יחד. מפקדים יקרים, נתתם את הנשמה כדי שהכל יצליח. אנחנו לא נפרדים, אנחנו רק מציינים שינוי משמעותי. אנחנו שומרים על כוננות ומוכנים לכל משימה שתגיע. מסיימים בהצדעה – תודה".

מפקד אוגדה 91, תת-אלוף יובל גז הוסיף: ״אנשי אוגדה 146, לא רק שמרתם על הגזרה, אלא פעלתם גם לשיקום ושגשוג ההתיישבות, יחד עם ההנהגה האזרחית. יש פה יותר מ-20 אלף אנשי מילואים מהאוגדה שמכירים כל שיח בגזרה, ובמידה ונצטרך אני יודע שיבואו מיד. תודה רבה על הזכות וההזדמנות לחזור הביתה למקורות. הערכה רבה לכם, ומכאן – אנחנו לוקחים פיקוד״.

עקבו אחרינו גם ב-Google News