accessibility-icon
share-icon
צפו בריאיון המלא | צילום: חדשות 14

עמית יגור: מנגנון חלוקת הסיוע יצר לחץ כבד על חמאס

אפרת ברינר

אפרת ברינר

א סיון ה'תשפה (28.05.25)

1

1

like

0

dislike

סא"ל במיל' עמית יגור שוחח עם טל מאיר על תחילת פעילות מנגנון חלוקת הסיוע לעזתים ע"י חברות אמריקניות, ואמר כי הדבר יצר לחץ אפקטיבי על ארגון הטרור הרצחני חמאס, אפילו יותר מהפעילות הצבאית • לדבריו, מתחמי החלוקה יאגדו את תושבי הרצועה סביבם וכך ישאירו את מחבלי החמאס חשופים יותר


סא"ל במיל' עמית יגור לשעבר בכיר במודיעין של זרוע הים שוחח היום (רביעי) עם טל מאיר בתוכנית "ישראל הבוקר" אודות תחילת פעילות מנגנון חלוקת הסיוע לעזתים על ידי חברות אמריקניות. לדבריו, דווקא צעד זה ייצר לחץ גדול יותר ואפקטיבי יותר על ארגון הטרור חמאס, אפילו יותר מהפעילות הצבאית של כוחותינו.

"אנחנו בדרך המאוד נכונה לטעמי גם", אמר יגור והוסיף: "אני חושב שהמפתח להכרעת חמאס טמון בנושא האזרחי. אנחנו רואים גם כמה לחץ זה מייצר, כמה הצהרות, כמה בלגן. דברים שאני חייב להגיד, שהלחץ הצבאי שאנחנו התחלנו לעשות מחדש בשבועות האחרונים לא חולל.

maximize-image
images-count2+
העזתים ממתינים בתור במתחמי חלוקת הסיוע | צילום: 27א

"אנחנו לא ראינו את אותן כותרות. זה נעשה אומנם בשקט וזה בסדר, רק לא ראינו את הלחץ בצד השני בא לידי ביטוי כמו שהוא בא לידי ביטוי אתמול, ואתמול הוא בא. אנחנו רואים מה חמאס ניסה לעשות.

עוד הוסיף יגור, כי את ההוכחה לאפקטיביות ניתן לקבל מתגובת החמאס לחלוקה החדשה: "אחד, זה הצהרות שלהם שמנגנון החלוקה לא מקובל, רק מנגנון החלוקה של האו"ם. שתיים, הם הקימו מחסומים בדרך כדי לעכב אנשים ולהפריע להם.

maximize-image
images-count2+
מרכזי חלוקת הסיוע | צילום: רשתות ערביות

"שלוש, כשהם ראו שהתור עומד בצורה יחסית מסודרת ושזה מתנהל, אז הם נתנו הנחיה לבצע אי-סדר או בלגן או הפגנות, וזה מה שראינו אתמול במהלך אותם עשר דקות, רבע שעה של התפרצות המונית".

יגור ציין כי המהלך מאפשר פתח נוסף לקידום תוכנית הטרנספר של טראמפ: "בפן הטקטי-אופרטיבי: זה די מנקה את יתר הרצועה מאזרחים, שזה טוב, בהיבט הזה של אי-פגיעה בהם, ומשאיר את חמאס חשוף. הרי ארגוני טרור, חלק מהאג'נדה שלהם אומרת, א', לגיטימציה מאוכלוסייה האזרחית, וב', הסתוות בתוך האוכלוסייה האזרחית לצרכים צבאיים.

maximize-image
images-count2+
חבילות הסיוע שמוענקות לתושבי הרצועה | צילום: דובר צה"ל

"יכול להיות שאנחנו נראה תופעה שעם הזמן אין להם כל כך איפה להסתוות, ואז הם יהיו בסוג מסוים של בעיה, זה גם יקל על הפעילות הצבאית שלנו. הדבר השני, זה מעין הכנה להגירה מרצון, ואני מזכיר שוב, הזכרתי גם בשידורים הקודמים, את הסקר של חליל שטקי שנערך בתחילת מאי, שבעצם הראה שכמעט 50% מתושבי הרצועה מעוניינים להגר מרצון".

עקבו אחרינו גם ב-Google News