בשבועות האחרונים כוחותינו החלו להפעיל מתקן קדמי נייד למיון וטיפול בפצועים במרחב הכפר חצ'ר שבדרום סוריה. עד כה טופלו במתקן יותר מ-500 אזרחים סורים שנזקקו לסיוע רפואי.
המתקן נועד לספק מענה רפואי ולתמוך באוכלוסייה הסורית-דרוזית באזור. כוחות צה״ל ממשיכים לפעול בסוריה במטרה לשמור על ביטחון תושבי רמת הגולן ולייצר מרחב אבטחה קדמי לצד הענקת סיוע לאוכלוסייה המקומית.

מפקדת הרפואה באוגדה 210, סגן-אלוף ע' סיפרה: "אנחנו נמצאים במיון הקדמי שהקמנו בכפר חצ'ר בסוריה. בשבועות האחרונים, לצד פעילות ההגנה בסוריה וחלק ממאמץ התמיכה והסיוע של צה"ל לאוכלוסייה הדרוזית, כוחות אוגדה 210 הקימו מתקן למיון פצועים בכפר חצ'ר.
"אנשי הרפואה באוגדה, יחד עם אנשי מילואים של חיל הרפואה, מפעילים את המתקן ומספקים מנעד של שירותים רפואיים לטיפול במצבי חירום שונים. לצד הסיוע לאוכלוסייה, כוחות האוגדה נשארים דרוכים בשטח ומוכנים לבלום כל איום על תושבי רמת הגולן ותושבי מדינת ישראל".

מוקדם יותר החודש, דובר צה"ל הודיע על הפעלת מתקן קדמי נייד למיון פצועים בדרום סוריה, במרחב הכפר חצ'ר, זאת במסגרת המאמצים המתבצעים במטרה לתמוך באוכלוסייה הסורית-דרוזית, ולשמירה על ביטחונם.
כמו כן, מספר דרוזים מסוריה פונו לקבלת טיפול רפואי בשטח ישראל זאת לאחר שנפצעו בשטח סוריה. מהלך זה מגיע בהמשך להצהרות האחרונות של ראש הממשלה ושר הביטחון לפיהם ישראל תמשיך לעמוד צד העדה הדרוזית ולמנוע פגיעה בעדה מצד המשטר הג'יאהדיסטי של אבו מוחמד אל-ג'ולאני.
