לאחר שצה"ל פרסם היום (רביעי) את תחקיר אירועי השבעה באוקטובר בכרם שלום, גורמים בקיבוץ שוחחו עם C14 והטיחו ביקורת קשה בצה"ל. לדבריהם, התחקיר הצה"לי חוטא לאמת ומציג את האירועים באופן אחר לגמרי ממה שקרה בפועל בשטח.
הגורמים ציינו כי בצה"ל ידעו שיש חדירת מחבלים, אך המידע לא הגיע לכיתת הכוננות, על אף מה שכתוב בתחקיר. כיתת הכוננות הוקפצה על דעתה בלבד, ולא כחלק מהמידע שהגיע מכוחות הביטחון. יתר על כן הגורמים טענו כי הסמ"פ לא תיקשר עם חברי כיתת הכוננות לאורך כל היום.

"בתחקיר, הם מציירים את זה כאילו שיש חדירה, ויש דיווחים מסודרים ואז הכיתת כוננות מוקפצת. זהו עיוות כדי לצייר מצג שווא שהיה פיקוד. לא היה בכלל. הכיתת כוננות נלחמה וחיסלה 7 מחבלים. בתחקיר כתבו כי בשעה 7:30 7 מחבלים מחוסלים, מי שקורא חושב שהצבא חיסל", אמרו הגורמים בשיה עם C14.
עוד הוא הוסיפו: "היה להם רצון לכתוב את זה ככה להראות תמונה אחרת. שישה מחבלים הניחו מטען שמפוצץ 3 בטונדות. בניגוד למה שצה"ל כתב, הכלי טיס לא חיסל אותם בכלל. להגעה ולפטרול עדיין אין הוכחה. אמרו וכתבו ככה. לידיעתנו, הפטרול הזה קורה רק מאוחר יותר".

הגורמים הדגישו כי "הטנק שהיה במקום נפגע מ-RPG וכמעט לא היה אפקטיבי חוץ מלנסוע ולנסות לדרוס. צה"ל כתב כי הכוחות הגיעו מוקדם יותר ממה שקרה באמת. בכוונה הם כותבו מוקדם יותר, והבליעו את הזמן המאוחר של הגעת הכוח הגדול. מנסים להראות שהיה פינוי זריז. אנשים היו 36 שעות בממ"דים".

הגורמים חידדו כי "בתחקיר המקורי הדברים נעשו בשיתוף איתנו. אומנם יש שאלות ותהיות על מקרים ומעשים, אבל כתחקיר סה"כ נעשה טוב. בתחקיר שפורסם בפועל ישנם שקרים".
