תיעודים בלעדיים שהגיעו לחדשות 14 חושפים: רשת הברחות מאורגנת הבריחה ביצים מהרשות הפלשתינית ופעלה בלב ריכוזי הציבור החרדי – ירושלים, בני ברק ואלעד – כשהיא מסכנת את בריאות הציבור, והכול בשביל בצע כסף.
הביצים נמכרו מדלת לדלת ובחצי מחיר, ואף פורסמו במקומונים חרדיים – מבלי לגלות כי מדובר בביצים מוברחות, לא מקוררות, ללא פיקוח וטרינרי, ועם חשש ממשי לנשיאת חיידקי סלמונלה.

כבר בשנת 2023 הבחינו במועצת הלול בירידה דרמטית בתפיסות, במקביל לכך שהשוק הוצף בביצים חשודות. חקירה סמויה שנפתחה בעקבות זאת חשפה תופעה רחבה ומדאיגה.
ביחידת להב 433 גילו דפוס פעולה מתוחכם: החשודים, חלקם מוכרים היטב, זיהו את הפקחים, עקבו אחריהם והשתמשו בטכנולוגיה מתקדמת כדי להקדים תרופה למכה.

בתיעוד בלעדי נראה אחד החשודים, תושב ירושלים חובש כיפה וציצית – משתיל מכשיר מעקב מסוג "איירטג" ברכב של פקח מועצת הלול, באישון לילה. המכשירים הללו אפשרו לחשודים לדעת היכן מוצבים המחסומים ולעקוף אותם דרך מסלולים חלופיים.
לפי המשטרה, מדובר בעבירות חמורות של פגיעה בפרטיות, האזנת סתר, וזיוף חותמות הביצים – הכול כדי לסכל את האכיפה ולהכניס עוד כסף, גם במחיר של סיכון חמור לבריאות הציבור.

אחד החשודים שמר על זכות השתיקה, השני הכחיש כל קשר – אך הראיות הולכות ומצטברות, וכתבי אישום צפויים בקרוב. למי שחושב שמדובר בפרשה שולית – כדאי לחשוב שוב: ביצים נגועות עלולות לגרום לתחלואה קשה, במיוחד בקרב ילדים וקשישים.
