accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

ההחלטה של גרמניה, והטענה בקרמלין: "הסלמה מסוכנת"

דין ברנדשטטר

דין ברנדשטטר

כט אייר ה'תשפה (27.05.25)

1

0

like

0

dislike

אתמול הקנצלר מרץ הודיע כי ברלין תאפשר לקייב להשתמש בטילים ארוכי טווח בשינוי מדינות משמעותי מהקנצלר הקודם אולף שולץ • בקרמלין טענו כי מדובר בהחלטה שתביא ל"הסלמה מסוכנת ביותר" ותסכן את המאמצים להסדר


ברוסיה הגיבו היום (שלישי) להחלטה של קנצלר גרמניה לאפשר לאוקראינה להשתמש בטילים ארוכי טווח במלחמה נגדם וכינו אותה "הסלמה מסוכנת ביותר".

דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב צוטט בסוכנות הידיעות הרשמית TASS כי שאומר: "אם החלטות כאלו יתקבלו, הן בוודאות יעמדו נגד השאיפות שלנו ליצור מוסכמה פוליטית ונגד המאמצים שנעשים בתוך המסגרת של ההסדר". בעבר, רוסיה אמרה כי הסרת מגבלות על שימוש בנשק מערבי ארוך טווח תיחשב כהכרזת מלחמה מצד נאט"ו.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | קרדיט
maximize-image
רוסיה תתקוף מדינות בברית נאט"ו | צילום: שאטרסטוק

עוד נאמר בעבר מפי פוטין כי כל מתקפה שתתבצע בתמיכת מעצמה גרעינית תיחשב כמתקפה משותפת, ורוסיה עשויה להגיב בנשק גרעיני גם נגד תקיפות קונבנציונליות. למרות האיומים האלה, רוסיה לא הגיבה צבאית כאשר אוקראינה החלה להשתמש בטילים מתוצרת ארה"ב ובריטניה לתקיפות בשטחה.

כזכור, אתמול בריאיון לרשת הגרמנית WDR אמר הקנצלר מרץ כי ברלין תאפשר לקייב להשתמש בטילים גרמניים ארוכי טווח כדי לתקוף בעומק רוסיה, במה שמהווה שינוי מדינות מהקנצלר הקודם אולף שולץ. עם זאת, לא נאמר באילו טילים האוקראינים יורשו להשתמש והאם מדובר על טילי הטאורוס שנחשבים למתקדמים יותר. מרץ טען בתגובה לקמרלין כי "המדיניות השתנתה כבר לפני חודשים".

גרמניה  היא לא המדינה ראשונה שמאפשרת לאוקראינה לתקוף עם טילים בעומק רוסיה, שכן בשנה שעברה, חודשים בודדים לפני הבחירות לנשיאות, ביידן אישר לקייב להשתמש בטלים אמריקאים מסוג ATACMS.

עקבו אחרינו גם ב-Google News