accessibility-icon
share-icon
צילום: מעיין טואף, לע"מ
צילום: מעיין טואף, לע"מ

הנשיא הרצוג: הצעתי מתווים לכינונה של ועדת חקירה בהסכמה רחבה

רון דויטש

רון דויטש

כט אייר ה'תשפה (27.05.25)

45

1

like

4

dislike

הנשיא יצחק הרצוג התייחס בכנס שדרות למחלוקת בסוגיית ועדת החקירה הממלכתית ואמר כי הציע מתווים שנועדו לבנות הסכמה רחבה בנושא • הרצוג טען כי הציפיות היחידות של העם מהנהגת המדינה הן לעשות הכול למען שחרור החטופים • בתוך כך, הנשיא גינה את מה שכינה "תרבות קלוקלת" של מאבקים פנימיים - ולצד זאת הזהיר מאי-ציות לפסיקות בית המשפט


ערב היום ה-600 למלחמה, נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום (שלישי) בכנס שדרות לחברה וחינוך בבאר שבע, בו ציין כי הציע מתווים להקמת ועדת חקירה בהסכמה רחבה וקרא לכל הצדדים לפתור את המשבר בנושא.

הרצוג פתח את דבריו בהתייחסות לאסון הגדול של הטבח, וטען כי הציפיות היחידות והמוצדקות של העם מהמדינה והנהגתה הוא לעשות כל מה שנדרש כדי להביא לשחרור החטופים. "זה רגע קריטי בקורותינו כעם. זה הרגע ליזום, להעז, לעשות עוד צעד ועוד צעד, לפעול בכל דרך שתביא אותם הביתה, עד האחרון שבהם", מאר הנשיא.

maximize-image
images-count1+
כוחותינו ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

על רקע הטענות כנגד חיילי צה"ל הדגיש הרצוג: "שיהיה ברור: אנחנו יודעים עד כמה בנינו ובנותינו מוסריים ומכירים את המאמצים העצומים של חיילינו ומפקדיהם למנוע פגיעה בחפים מפשע, ובד בבד, הערכים האנושיים, הישראליים והיהודיים שלנו מעוררים בנו עצב, עצב אמיתי, על כל חף מפשע שסובל ושנפגע".

ביחס למחלוקת סביב ועדת החקירה בנוגע למחדל השביעי באוקטובר, הנשיא הרצוג חזר על קריאתו לחקירה "מקיפה ויסודית באמצעות ועדת חקירה ממלכתית". הנשיא ציין: "אין זה סוד שהצעתי שורת הצעות שמטרתן ליצור דיאלוג ולבנות אמון והסכמות רחבות שיביאו עימן את כינונה המהיר של הוועדה, אני קורא לכל הנוגעים בדבר לשבת על המדוכה ולפתור את המשבר".

maximize-image
images-count1+
הרצוג ויצחק עמית | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הנשיא גינה את מה שכינה "תרבות הקלוקלת של מאבקים פנימיים בלתי-פוסקים", אולם לצד זאת ציין כי "עצם המחשבה, עצם האמירות, שקוראות להפרת חוק ולאי-ציות לפסיקות בית המשפט הן אסון לדמוקרטיה הישראלית ולריבונות הישראלית".

לדברי הרצוג, "הטלת רפש בצה"ל ומפקדיו היא לא דרך לפתרון, העלאת קונספירציות על בגידה היא לא דרך לפתרון, קריאות לסרבנות, למרי או להפרת חוק – גם אם הן נשענות על כאב עמוק, גם הן נובעות מדאגה פטריוטית ועמוקה לעתיד המדינה – הן בשום פנים ואופן לא הדרך לפתרון״.

עקבו אחרינו גם ב-Google News