בשבוע החולף שהתה שורדת השבי אגם ברגר יחד עם אימה מירב ועשרות בני משפחה של 17 חטופים נוספים במסע רוחני מעצים במרוקו, במימון וארגון ״תורה בוקס״ וארגון איילת השחר. בתום הביקורים המעצימים בקברי הצדיקים והתפילות, נפגשה המשלחת עם שר החוץ הצרפתי ז׳אן נואל בארו, בצל הביקורת ההולכת וגוברת מפריז.
פרטים נוספים מהשיחה המתוחה פרסמנו השבוע בחדשות, והיום (שלישי) שידרנו תיעוד מיוחד מהדברים שאמרה ברגר לשר.
לאחר שהאחרון הזכיר בפני בני המשפחות את הסבל של האוכלוסייה העזתית, השיבה לו שורדת השבי: ״דיברת הרבה על הבלתי מעורבים. כמישהי שהייתה בבתים של אזרחים, במירכאות, כולם שם לא רק תומכים בחמאס, הם חמאס. ילדה בת 3 שהייתי איתה היא חמאס״.
לאחר מכן, הסבירה. ״הייתי בבית עם ילדה בת 3. אח שלה בן 5 כבר אומן להחזיק נשק קלצ׳ניקוב. והיא מספרת לי שהיא משחקת במשחק: היא מדמיינת אנשים ובגלל שהם יהודים היא רוצה להרוג אותם״.
לברגר גם היו אמירות רחבות יותר אודות המלחמה. ״לנו יש זכות קיום על הארץ הזאת״, שיתפה, ״תרצו או לא תרצו – אנחנו נילחם על הארץ שלנו עד הסוף. הם, מדיבורים שהיו לי איתם שם, זה אנחנו או הם. אם היה אפשר שלא לבחור במלחמה לא נבחר בה, אבל ברגע שיש מלחמת קיום על הארץ שלנו, זה מה שנעשה. הם לא רוצים ביחד. כל הפתרונות הדיפלומטיים לא יעבדו, זה או אנחנו או הם״.
לברגר גם היו מספר בקשות מהבכיר הצרפתי. ״כל מי שאתה מסתכל עליו, בפרצוף, תסתכל לו גם בעיניים. תזכור שברגעים האלה הקרובים שלהם קשורים בידיים וברגליים״. עוד הוסיפה אגם: ״יש לכם את הכוח כמדינה באמת לשנות סדרי עולם לא רק למה שקורה עכשיו עם החטופים אלא עשרות שנים קדימה לדעת שמשהו כזה לא יעבור בשתיקה״.
