לאחר הדיווחים מוקדם יותר היום (שלישי) מרצועת עזה על פתיחת מרכזי חלוקת סיוע, דובר צה"ל אישר את הפרטים ומסר כי החלו לפעול שני מרכזי חלוקה ראשונים במרחב 'תל-סולטאן' וציר 'מורג' שברפיח, המיועדים לחלוקת חבילות מזון לאלפי משפחות ברצועה. החבילות כוללות מצרכים בסיסיים כגון קמח, שמן, אורז וקופסאות שימורים.
לאחר האישור של צה"ל, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התחייב היום כי שיטת החלוקה תהווה נקודת מפנה במלחמה. "תזכרו את התמונות האלו ואת היום הזה", כתב שר האוצר, "זו נקודת המפנה במלחמה שתביא בע"ה לניצחון ולהשמדת חמאס. מוטב מאוחר מלעולם לא".


צה"ל הדגיש בהודעתו כי "ימשיך לאפשר מענה הומניטרי ברצועת עזה, תוך נקיטת מירב המאמצים הנדרשים, על מנת לוודא שהסיוע ההומניטרי לא יגיע לידי ארגון הטרור חמאס". מטרה זו עומדת גם בבסיס החלטת הקבינט, לפיה מרכזי החלוקה נועדו למנוע מחמאס לבזוז את הסיוע ובכך להמשיך לשלוט ולהטיל אימה על תושבי הרצועה. התקווה היא שמהלך זה יחליש את כוחו של ארגון הטרור בקרב האזרחים.
