accessibility-icon
share-icon
מרכזי החלוקה ברצועה | צילום: דובר צה"ל
מרכזי החלוקה ברצועה | צילום: דובר צה"ל

ההתחייבות של סמוטריץ' לאחר הקמת מרכזי החלוקה בעזה

דין ברנדשטטר

דין ברנדשטטר

כט אייר ה'תשפה (27.05.25)

23

21

like

1

dislike

לאחר תקופה ארוכה של הכנות ובאיחור של חודשיים, דובר צה"ל אישר כי החלו לפעול שני מרכזי חלוקה ראשונים ברצועת עזה, המיועדים לחלוקת חבילות מזון לאלפי משפחות ברצועה • שר האוצר טען: "‏זו נקודת המפנה במלחמה שתביא בע"ה לניצחון ולהשמדת חמאס. מוטב מאוחר מלעולם לא"


לאחר הדיווחים מוקדם יותר היום (שלישי) מרצועת עזה על פתיחת מרכזי חלוקת סיוע, דובר צה"ל אישר את הפרטים ומסר כי החלו לפעול שני מרכזי חלוקה ראשונים במרחב 'תל-סולטאן' וציר 'מורג' שברפיח, המיועדים לחלוקת חבילות מזון לאלפי משפחות ברצועה. החבילות כוללות מצרכים בסיסיים כגון קמח, שמן, אורז וקופסאות שימורים.

לאחר האישור של צה"ל, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התחייב היום כי שיטת החלוקה תהווה נקודת מפנה במלחמה. "תזכרו את התמונות האלו ואת היום הזה", כתב שר האוצר, "‏זו נקודת המפנה במלחמה שתביא בע"ה לניצחון ולהשמדת חמאס. מוטב מאוחר מלעולם לא".

maximize-image
images-count1+
חבילות הסיוע שמוענקות לתושבי הרצועה | צילום: דובר צה"ל
maximize-image
images-count1+
חבילות הסיוע שמוענקות לתושבי הרצועה | צילום: דובר צה"ל

צה"ל הדגיש בהודעתו כי "ימשיך לאפשר מענה הומניטרי ברצועת עזה, תוך נקיטת מירב המאמצים הנדרשים, על מנת לוודא שהסיוע ההומניטרי לא יגיע לידי ארגון הטרור חמאס". מטרה זו עומדת גם בבסיס החלטת הקבינט, לפיה מרכזי החלוקה נועדו למנוע מחמאס לבזוז את הסיוע ובכך להמשיך לשלוט ולהטיל אימה על תושבי הרצועה. התקווה היא שמהלך זה יחליש את כוחו של ארגון הטרור בקרב האזרחים.

עקבו אחרינו גם ב-Google News