עיראק וסוריה משתפות פעולה כנגד ארגון הטרור דאע"ש, כך עולה מדבריו של מקור עיראקי בכיר אשר שוחח היום (שלישי) עם הערוץ הקטארי אל-ערבי אל-ג'דיד, שאישר שהמדינות מקיימות ביניהן תיאום בנושא, על רקע ההסלמה בפעילות ארגון הטרור בצפון מזרח סוריה.
לדברי מקור ביטחוני בכיר, "החל תיאום ביטחוני עם סוריה במה שנוגע לפעילות ארגון דאע"ש", והוסיף כי "האינטרסים המשותפים בהתמודדות עם ההתפתחויות האחרונות העלו את הצורך שבשיתוף הפעולה החיוני הזה".

לדברי אותו המקור, התיאום הביטחוני – אשר כולל חילופים של מידע מודיעיני – מהווה בהתפתחות משמעותית "לטובת היציבות של שתי המדינות", לאחר שבמשך שנים ארוכות התקיים שיתוף פעולה עם ירדן וטורקיה, שכנות אחרות של עיראק, אבל לא עם סוריה.
הדיווח מגיע כאשר ברקע עומדת ההחלטה האמריקאית להסיר את הסנקציות מעל דמשק, דבר שממשל טראמפ התנה בין היתר בפעילות מצד המשטר החדש כנגד פעילי ג'יהאד השוהים במדינה מצד אחד – וכן נגד המיליציות הפרו-איראניות מהצד השני.

מוקדם יותר השבוע נטען בסוריה כי שירותי ביטחון הפנים של המשטר החדש תפסו בחומס משלוח נשק הכולל מקלעים ורקטות שעמדו להיות מוברחים בשיתוף פעולה עם ארגון הטרור חיזבאללה דרך הגבול הסורי-לבנוני.
