לאחר הדיווח לפני כשלושה שבועות על מגעים עקיפים בין ישראל לסוריה בנושאים ביטחוניים, בסוכנות הידיעות רויטרס מדווחים היום (שלישי) כי השיחות החשאיות מתקיימות פנים אל פנים כבר כמה שבועות. לפי חמישה מקורות המעורים בנושא, מטרת השיחות הינה הרגעת המתיחות ומניעת סכסוך באזור הגבול.
השיחות מתבצעות ברקע הלחץ האמריקני על השלטון הסורי החדש לכונן יחסים עם ישראל, וברקע הפחתת התקיפות הצבאיות של כוחותינו במדינה. לפי מקורות, המגעים בצד הסורי מנוהלים על ידי אחמד אל-דלתי, בכיר בשלטונו של אל-ג'ולאני שמונה למושל מחוז קוניטרה הסמוך לישראל לאחר נפילתו של אסד.

ברויטרס לא הצליחו לקבוע מי הם הגורמים הישראלים שמעורבים במו"מ, כאשר לפי הדיווח המקורי על השיחות מדובר ככל הנראה בבכירים לשעבר במודיעין הישראלי. עוד דווח כי השיחות הישירות בין ישראל לסוריה התבצעו באזור הגבול – כולל בשטחים הנשלטים על ידי ישראל.
כזכור, בתחילת החודש דווח כי איחוד האמירויות הערביות הקימה ערוץ הידברות חשאי בין ישראל לסוריה, זאת, על רקע רצונם של השליטים החדשים בסוריה לגייס סיוע אזורי בניהול היחסים שהופכים עוינים יותר ויותר.

המגעים העקיפים התמקדו בנושאי ביטחון ומודיעין ובבניית אמון בין שתי המדינות, שאין ביניהן יחסים רשמיים, כך מסרו גורם בעל ידע ישיר בנושא, מקור ביטחוני סורי וגורם מודיעין אזורי. המקור הראשון תיאר את המאמץ, שהחל ימים ספורים לאחר ביקורו של נשיא סוריה, אחמד א-שרע, באיחוד האמירויות ב-13 באפריל, כמתמקד כעת ב"עניינים טכניים", והוסיף כי אין הגבלה לנושאים שיידונו בעתיד.
