שר החוץ גדעון סער נפגש היום (שלישי) עם שר החוץ של אלבניה איגלי חסאני במשרד החוץ בירושלים. חסאני שוהה בישראל כחלק מהשתתפותו בכנס הבינלאומי למאבק באנטישמיות שמוביל סער היום ומחר, זאת במסגרת הנשיאות של ישראל בארגון IHRA – כוח המשימה הבין-לאומי להנצחת זכר השואה.
בפגישתם, דנו שרי החוץ על המשך חיזוק היחסים בין המדינות, כמו גם על המצב האזורי במזרח התיכון, בדגש על עזה והמו״מ לשחרור החטופים. שר החוץ סער הביע הערכה על התמיכה של אלבניה בישראל בעקבות טבח השבעה באוקטובר ועל ההשתתפות בכנס.
Great to host Albanian FM @IgliHasani in Jerusalem, on the sidelines of @TheIHRA conference.
I congratulated him on the decisive victory of PM @ediramaal.
We discussed the contribution of direct flights to our relations and agreed to further strengthen them. 🇮🇱🇦🇱 pic.twitter.com/U22yugpsZf— Gideon Sa'ar | גדעון סער (@gidonsaar) May 27, 2025
בנוסף, סער התייחס להצלת יהודים במהלך השואה: ״לעולם לא נשכח זאת״. השרים שוחחו על פתיחתו של משרד כלכלי של אלבניה בירושלים. שר החוץ סער אמר כי לקשרים הכלכליים בין המדינות יש פוטנציאל עצום וכי לתחילת הטיסות הישירות בין המדינות לפני כחודשיים יש חשיבות במימוש פוטנציאל זה.
