accessibility-icon
share-icon
צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

דובר האו"ם גינה את המנגנון החדש לחלוקת הסיוע ההומניטרי בעזה

מיכל בקשי

מיכל בקשי

כט אייר ה'תשפה (27.05.25)

8

0

like

1

dislike

האו"ם גינה פעם נוספת את ישראל בעקבות המנגנון החדש לחלוקת הסיוע ההומניטרי ברצועת עזה: "אנחנו לא משתתפים במנגנון הזה כי הוא מסיח את הדעת ממה שבאמת נחוץ", אמר הדובר • האו"ם דורש שישראל תפתח את המעברים לגמרי וכן תגדיל את כמות הסיוע הנכנס לרצועה


הערוץ הסעודי אל-חדת': האו"ם חזר היום (שלישי) על הביקורת שלו נגד המנגנון החדש של ישראל וארצות הברית להעברת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, כך שמחבלי חמאס לא ישתלטו על הסיוע שיעבור לאוכלוסייה האזרחית.

ינס לרקה, דובר משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים (OCHA), אמר כי עבודתה של קרן הסיוע לעזה הפרטית הנתמכת על ידי ארה"ב, שתפקידה לחלק את הסיוע, מסיטה את מבטה ממה ש"נדרש בפועל", כמו פתיחת המעברים. "אנחנו לא משתתפים במנגנון הזה כי הוא מסיח את הדעת ממה שבאמת נחוץ", אמר לרקה.

כמו כן, הוא קרא לפתיחה מחדש של כל המעברים לתוך רצועת עזה, ולקבלת אישורים ישראלים נוספים ל"אספקת חירום". בתוך כך, בעזה מדווחים על פתיחת מרכזי חלוקת הסיוע הישירים לתושבי הרצועה, כאשר המוקד הראשון נמצא, כך לפי הדיווחים, בתל א-סולטאן שברפיח.

נפתחו שני מרכזי חלוקה בעזה, המונים תועדו ממתינים בתורי ענק

נפתחו שני מרכזי חלוקה בעזה, המונים תועדו ממתינים בתורי ענק

54
27.05.25|יצחק אבוחצירא

בין היתר מחולקים חבילות של מוצרי מזון עם מצרכים בסיסיים כגון קמח, שמן, אורז וקופסאות שימורים. מתאם פעולות הממשלה בשטחים עדכן כי אתמול נכנסו לרצועת עזה כ-170 משאיות דרך מעבר כרם שלום.

מרכזי החלוקה נועדו, בהתאם להחלקת הקבינט, למנוע מחמאס לבזוז את הסיוע שנכנס לעזה – ובכך להמשיך לשלוט ולהטיל אימה בתושבי הרצועה. חלוקת הסיוע באמצעות מרכזים הומניטריים אמורה, כך לפחות מקווים בקבינט, להחליש את כוחו של ארגון הטרור בקרב האזרחים.

חמאס מצידו, כצפוי, נרתע מאד מהמנגנון החדש. בהודעת רשמית של משרד הפנים העזתי מואשמת ישראל בניצול העברת הסיוע לצרכים ביטחוניים ומודיעיניים: "הכיבוש ישתמש בסיוע במסגרת עבודת הביטחון והמודיעין תחת כיסוי קרן עזה במימון ישראלי".

עקבו אחרינו גם ב-Google News