ברקע פרסום תחקיר אירועי השבעה באוקטובר במרחב מפלסים, צה"ל ומשטרת ישראל מפרמים היום (שלישי) תיעודים חדשים מהקרב באזור, ביניהם הקלטות קשר, סרטון מהלחימה, תמונות וכן עדויות חדשות של מפקדים שהשתתפו בקרבות: "המחבלים אימצו את אנדרטת חץ שחור, בתכנון מאוד מדויק לנקודת הזינוק שלהם לתוך מרכז הארץ".
רפ"ק ס', סגן מפקד פלגה בימ"מ סיפר על הקרב: "לוחמי היחידה נלחמו בצומת שער הנגב בקרב קשה מאוד אל מול מחבלים. אנחנו טיהרנו את הציר שהיה ממולכד ורווי במארבים, מחבלים שכבר היו בתוך השיחים ורצחו כל אזרח שהגיע לצומת. הלחימה וטיהור הצומת אפשרו תנועת כוחות פנימה לעוטף, לעבר מפלסים ואנדרטת חץ שחור.
"בקיבוץ מפלסים אליו הגענו ביחד עם היחידה המבצעית של השב"כ, נלחמנו, מנענו וחילצנו. באנדרטת חץ שחור שאליה הגענו, נלחמנו, חילצנו, בלמנו את כל שטף המחבלים שרק המשיך להגיע מרצועת עזה. חשוב שעם ישראל ידע שנופלי היחידה בקרבות אלו ונופלי היחידה המבצעית של השב"כ לא מסרו את חייהם לשווא, הם הצילו נפשות רבות ביממה הארורה הזו".
רפ"ק ע', מפל"ג בגדעונים 33 סיפר גם הוא על פעילות הלוחמים בשבעה באוקטובר דקה אחר דקה, שהצילה חיי אדם רבים: "כלל היחידה קפצה ליישובי העוטף. בתנועה 232 פגשנו עשרות מחבלים. יצא לנו גם להציל ניצולים מהנובה. משימתנו העיקרית הייתה להגיע לאוגדה. גם התרחש שם הטבח.
"בדרך ה-232, בזירת חץ שחור, אנחנו מזהים שלושה חיילים שנראים במצוקה. אנחנו עוברים אליהם ובמקביל מזהים מחבלים בתוך אנדרטת חץ שחור. מייד פונים לכיוון תוך האנדרטה, יוצרים עם המחבלים מגע. בסיום התקיפה הזאת ידנו על העליונה, מחבלים מתים. אנחנו ממשיכים סריקות באזור".
עוד סיפר הרפ"ק על הקרב הקשה מול עשרות מחבלים, כאשר כוחותינו נמצאו במיעוט משמעותי מולם: "הסגן מזהה תנועה בעומק האנדרטה. חשוב לציין שבשלב הזה אין שום נוכחות צבאית בתוך האנדרטה. אך ורק עשרות מחבלים שאימצו את אנדרטת חץ שחור – בתכנון מאוד מדויק לנקודת הזינוק שלהם לתוך מרכז הארץ. ברגע שהסגן מזהה את התנועה בעומק אנדרטה הוא יוצר מגע.
"מתחילה שם לחימה מאוד עצימה. בסופה יש לנו שני פצועים אנוש. הסגן מקבל כדור לריאה, לוחם נוסף כדור לראש, שניהם במצב קשה. בשלב זה אנחנו מצליחים לחלץ אותם עם הרכב היחיד שנשאר לנו, שלא הושבת מירי המחבלים. מעמיסים את הפצועים יחד עם שני לוחמים נוספים".
בשלב זה מספר רפ"ק ע' שנשארו רק ארבעה לוחמים מקרב כוחותינו בקרב על האנדרטה: "לאחר זמן מה כוחות צבא מתחילים לזרום לאזור, נאחזים על הבטונדות בכניסה לאנדרטה עם חיבור 232. מגיע גם כוח נוסף של היחידה, ולמעשה הוא מתכלל את כלל הכוחות שנמצאים על הבטונדות בכניסה.

"במשך מספר שעות אנחנו בתוך עומק האנדרטה, מנהלים לחימה מול המחבלים. לאחר זמן מה מצליחים להכניס כוח תקילה נוסף. אנחנו מתייצבים על הכניסה לבטונדות גם, מנהלים דו-שיח עם כלל המפקדים, מייצרים חזית אחידה, וככה ממשיכים לחימה עם הטנדרים שנכנסים.
"מדובר באזור ה-35 כלי רכב, שכל רכב חמוש מכף רגל ועד ראש בחמישה מחבלים מינימום, כוח עצום. אני מאמין שאם הוא היה נכנס לפנים הארץ, התמונה במרכז הייתה עגומה מאוד. היו כוחות רבים על 232, אבל המודעות לקן צרעות שמתפתח וגדל בתוך עומק האנדרטה אף אחד לא הכיר.
"המשכנו ככוח נוסף לכפר עזה, לחימה מול מחבלים, כוחות יחידה עסקו שם בחילוץ בני ערובה ולחימה מול מחבלים רבים. היחידה ויחידות משטרה נוספות הביאו ומנעו אסון גדול יותר שיכל להתרחש עלינו, אם כוח מחבלים אדיר שהצטבר בזירת חץ שחור, היה מצליח להיכנס אני מאמין שפני המרכז והמדינה היו נראים אחרת".
