ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, איתמר רביבו, פנה השבוע במכתב לשר הביטחון ישראל כ"ץ בבקשה לפתוח את חוף זיקים, שנותר בגדר שטח צבאי סגור מאז טבח השבעה באוקטובר: "המועצה הקימה מחדש חוף ים לתפארת, ולדאבון הלב החוף עומד בודד ומיותם".
רביבו פנה לשר הביטחון בבקשה לפתיחת חוף זיקים שעדיין מוכרז כשטח צבאי סגור מאז ה-7 באוקטובר 2023. במכתב ציין: "אנו כרשות מוכנים לפתיחת חוף זיקים", וטען כי מעבר למסר הביטחוני הבעייתי המועבר כתוצאה מסגירת החוף, יש בדבר גם אמירה מורלית קשה ופוגעת.

כ-38 מחבלים חדרו מהים; הנרצחים פונו מהמיגונית לאחר 7 ימים
לדבריו, "חוף הים הוא מקום של מנוחה וחוסן, והוא חלק בלתי נפרד מהבית אליו חזרו התושבים. אנו מצפים לפתיחת החוף תוך שמירה והגנה על ביטחונם של האזרחים, המבקרים והמתרחצים הבוחרים להגיע לחוף מיוחד זה".
יש לציין כי בשנה האחרונה פעלה המועצה בשיתוף מנהלת תקומה לשדרוג החוף ובניית מתקני החוף מחדש. חוף זיקים, החוף הדרומי ביותר בישראל נותר שטח צבאי סגור מאז השבעה באוקטובר 2023. עם פתיחת המלחמה, פלשו עשרות מחבלי חמאס לחוף זיקים ורצחו 17 בני אדם. החוף נשאר שטח צבאי סגור עד היום.
