accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

נהג אוטובוס תקף תלמידים יהודים: "אתם רצחתם את ישו"

ציפורה סימן טוב

ציפורה סימן טוב

כט אייר ה'תשפה (27.05.25)

36

5

like

4

dislike

במהלך נסיעה שגרתית לבית ספר יסודי בברוקלין, עצר הנהג את האוטובוס, והחל לנאום לתלמידים יהודים נאום מסיונרי ואנטישמי • "היהודים הרגו את ישו", כך הטיח הנהג בפני היהודים שהיו בדרכם לבית הספר • אחד הילדים פרץ בבכי וההורים טוענים: "החזיק אותם בשבי לחצי שעה"


נהג אוטובוס של בית ספר צ'רטר בברוקלין, ניו יורק, תקף באנטישמיות מזעזעת תלמידים יהודים בזמן שעשו דרכם למוסד הלימודי. הנהג, סטה מהמסלול, עצר בצד הדרך כדי להטיף לתלמידים על אמונתו בישו, החזיק אותם "בשבי" למשך חצי שעה ותקף: "היהודים רצחו את ישו", כך פורסם באתר "הניו יורק פוסט".

במהלך הנסיעה פתח הנהג ב"דרשה דתית" פומבית בפני התלמידים שכללה התבטאויות אנטישמיות קשות. לפי הדיווח, הנהג אף טען בפני הילדים: "היהודים הרגו את ישו". הנהג, שלדברי ההורים עצר את הנסיעה ליותר מחצי שעה הוסיף: "היחיד שיכול להציל אתכם זו לא הדת – זה ישו". התלמידים נדהמו. אחד מהם פרץ בבכי – ואחרים שלחו בזמן אמת הודעות להוריהם.

maximize-image
images-count1+
יהודים בקהילה החרדית בברוקלין | צילום: נתי שוחט פלאש90

על פי הדיווח, הורי התלמידים טענו כי הנהג גם עודד את התלמידים להתפלל לישו וחילק להם כובעים לבנים עם הכיתוב "I am with you always", ועליהם צלב שחור. בנוסף הוא טען בפניהם כי "היחיד שיכול לשחרר את כולכם הוא ישו המשיח".

בפתק ששלחה הנהלת בית הספר להורים ביום שישי, נכתב כי הנהג "עצר את האוטובוס כדי להעיר הערות דתיות ולחלק סחורה דתית לתלמידים", אך לא פורט בדיוק מה נאמר. ההנהלה הודיעה כי פנתה לחברת התחבורה בדרישה להחלפת הנהג, והגישה תלונה רשמית.

maximize-image
images-count1+
ניו יורק | צילום: שאטרסטוק

ממשרד התחבורה של ניו יורק נמסר כי הנהג המדובר לא ימשיך להסיע תלמידים עד לסיום הבדיקה ותגובת החברה לא פורסמה. "ההורים היהודים היו נסערים במיוחד", אמר אחד ההורים ל"ניו יורק פוסט". "מה שהכי הרגיז אותי – הוא פשוט החזיק אותם בשבי".

עקבו אחרינו גם ב-Google News