על רקע מנגנון חלוקת הסיוע החדש שישראל החלה ליישם ברצועת עזה, בחמאס מודאגים מאוד. בהודעה רשמית שפרסם אתמול ארגון הטרור חמאס הציג באופן גלוי את חשש המחבלים מהמלך, כך דיווח הבוקר (שלישי) ראש דסק הערבים עמרי חיים בתוכנית ישראל הבוקר עם עודד מנשה.
מחבלי חמאס רואים במהלך הישראלי איום ישיר על כוחם וריבונותם ברצועה הדגיש עמרי חיים וציין כי מנגנון חלוקת הסיוע צפוי להמשיך ולפורר את שליטת ארגון הטרור ברצועה – גם במובנים של ממשלה, שליטה ושל ריבונות.

ראש הדסק לענייני ערבים הסביר כי השלטון חמאס בעזה מתפורר ובכיר במנגנוני ההצלה של חמאס אמר במפורש בשיחה עם חדשות 14: "אין ממשלת חמאס כרגע – יש פאודה ברצועת עזה".
בהודעת ארגון הטרור חמאס נכתב כי "ישראל פועלת באמצעות המהלך הזה להגשים את מטרותיה הנבזיות של ביצוע תוכניות ההגליה". אנשי ארגון הטרור הרצחני קראו לתושבים לא להיענות לחלוקת הסיוע ואיימו על מי שישתף פעולה.

"אנחנו לא נמנע מלעשות את המוטל עלינו מבחינת אבטחת משאיות הסיוע והפיקוח עליהן. כל מי שישתף פעולה עם ישראל – ישלם את המחיר וננקוט נגדו את הצעדים הנדרשים", איימו מחבלי הטרור על תושבי הרצועה.
