לאחר שנראה ששיחות הגרעין בין וושינגטון וטהראן מתקרבות לצומת דרכים ממשמעותית על רקע חילוקי הדעות בסוגיית העשרת האורניום, חבר פרלמנט איראני טען היום (שני) בשיחה עם התקשורת המקומית שעומאן – המשמשת כמתווכת במשא ומתן, הציעה שטהראן תקפיא את העשרת האורניום לשישה חודשים כצעד בונה אמון. הדברים הוכחשו מאוחר יותר על ידי בכיר בצוות המו"מ.
לטענת עלי ארדסטני, אשר חבר בוועדת הביטחון הלאומי ויחסי החוץ של הפרלמנט האיראני, טהראן לא קיבלה את ההצעה "זאת לאור ניסיון העבר והאפשרות שיבואו בעקבות כך דרישות מופרזות נוספות".

מנגד, בתקשורת האיראנית אשר צוטטה ברשת סקיי ניוז בערבית, דווח מפי מקור בכיר בצוות המשא ומתן של טהראן, הכחיש כי ההצעה העומאנית כוללת מרכיב מעין זה, וחזר על העמדה האיראנית לפיה העשרת האורניום לא תופסק בשום שלב.
כזכור, מוקדם יותר הערב רמזה המזכירה האמריקאית לביטחון המולדת כריסטי נואם כי על טהראן לקבל החלטה בקרוב בנושא הסכם הגרעין האפשרי. "אנחנו לא מדברים על שבועות, חודשים או שנים עד שהנשיא טראמפ יקבל החלטה", אמרה. "האיראנים קיבלו מסגרת זמן מצומצמת מאוד- עניין של ימים".
