accessibility-icon
share-icon
פעילות כוחות צוות הקרב החטיבתי גבעתי ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

מהפך באסטרטגיה: צה"ל עובר מהשמדת מטרות לתפיסת שטח ושליטה

נועם אמיר

נועם אמיר

כח אייר ה'תשפה (26.05.25)

28

9

like

0

dislike

התמרון הקרקעי החל, והצבא צפוי להציג לדרג המדיני כמה הישגים משמעותיים בתוך שמונה שבועות • בצה"ל אומרים כי קצב השמדת המטרות הוא גבוהה • אם עד היום שיטת הפעולה היתה פשיטות, עברנו לשיטת תפיסת שטחים וחיסול הצבא מבפנים


צה"ל החל את התמרון שלו חיכינו כמה שבועות, ואם לא יקרה משהו חריג, לפי התוכנית הצבאית, הצבא צפוי להציג לדרג המדיני כמה הישגים משמעותיים בתוך שמונה שבועות.

נכון להיום צה"ל מחזיק ב-40% משטח הרצועה, לפי המפה, כל אזור החיץ שהורחב משמעותית, ציר מורג, רפיח, תל סולטאן עד ציר פילדלפי, מרחב נצרים שבקרוב הצבא יכבוש אותו עד הים.

maximize-image
images-count2+
כוחות צה"ל ברצועת עזה | קרדיט: דובר צה"ל

התוכנית של צה"ל כוללת פעולה בכמה אזורים שונים, והיא כעת מתמקדת בח'אן יונס, ובתוך שמונה שבועות צה"ל צפוי כמעט להכפיל את השטח הכבוש ברצועה ולהשתלט על כ-75 אחוז ממנה.

בצה"ל אומרים כי קצב השמדת המטרות הוא גבוהה, הפיקוד הבכיר חוסל, נשארו שניים או שלושה מפקדים בדרג מח"ט שלא ברור עדיין אם הם בכלל בחיים או מתפקדים.

maximize-image
images-count2+
כוחותינו ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

באשר להנהגה השלטונית, רובה כבר חוסלה, והיורשים לא נכנסים ממש לנעליים הגדולות. למרות זאת, חמאס עדיין מתפקד בחטיבות הליבה ונלחם במלחמת גרילה.

מה לגבי החזרת החטופים? גורם צבאי בכיר אומר לנו היום "משימת החזרת החטופים היא הקשה ביותר שצה"ל התמודד איתה".

maximize-image
images-count2+
כוחות צה"ל ברצועת עזה | קרדיט: דובר צה"ל

אם עד היום שיטת הפעולה היתה פשיטות, עברנו לשיטת תפיסת שטחים, אם האסטרטגיה הייתה חיסול החמאס מלמעלה, כעת השיטה היא למוטט את חמאס מבפנים כדי לפגוע היכולות הצבאיות שלו, ולערער את שליטתו בשטח ולצד זאת לפגוע באמון התושבים בהנהגה. איך עושים את זה באמצעות שליטה על חלוקת הסיוע ההומניטרי והורדת תלות הרחוב על ההנהגה. האם זה יצליח, רק ימים יגידו.

עקבו אחרינו גם ב-Google News