צה"ל החל את התמרון שלו חיכינו כמה שבועות, ואם לא יקרה משהו חריג, לפי התוכנית הצבאית, הצבא צפוי להציג לדרג המדיני כמה הישגים משמעותיים בתוך שמונה שבועות.
נכון להיום צה"ל מחזיק ב-40% משטח הרצועה, לפי המפה, כל אזור החיץ שהורחב משמעותית, ציר מורג, רפיח, תל סולטאן עד ציר פילדלפי, מרחב נצרים שבקרוב הצבא יכבוש אותו עד הים.

התוכנית של צה"ל כוללת פעולה בכמה אזורים שונים, והיא כעת מתמקדת בח'אן יונס, ובתוך שמונה שבועות צה"ל צפוי כמעט להכפיל את השטח הכבוש ברצועה ולהשתלט על כ-75 אחוז ממנה.
בצה"ל אומרים כי קצב השמדת המטרות הוא גבוהה, הפיקוד הבכיר חוסל, נשארו שניים או שלושה מפקדים בדרג מח"ט שלא ברור עדיין אם הם בכלל בחיים או מתפקדים.

באשר להנהגה השלטונית, רובה כבר חוסלה, והיורשים לא נכנסים ממש לנעליים הגדולות. למרות זאת, חמאס עדיין מתפקד בחטיבות הליבה ונלחם במלחמת גרילה.
מה לגבי החזרת החטופים? גורם צבאי בכיר אומר לנו היום "משימת החזרת החטופים היא הקשה ביותר שצה"ל התמודד איתה".

אם עד היום שיטת הפעולה היתה פשיטות, עברנו לשיטת תפיסת שטחים, אם האסטרטגיה הייתה חיסול החמאס מלמעלה, כעת השיטה היא למוטט את חמאס מבפנים כדי לפגוע היכולות הצבאיות שלו, ולערער את שליטתו בשטח ולצד זאת לפגוע באמון התושבים בהנהגה. איך עושים את זה באמצעות שליטה על חלוקת הסיוע ההומניטרי והורדת תלות הרחוב על ההנהגה. האם זה יצליח, רק ימים יגידו.
