accessibility-icon
share-icon
צילום: דובר צה"ל
יערה זרד
יערה זרד
18

כח אייר ה'תשפה (26.05.25)


התקשורת הישראלית מהדהדת את תעמולת חמאס

הכותרת האנטישמית כבשה את האולפנים בעולם - ובתוך זמן קצר גם בישראל • המטרה ברורה: לעצור את הלחימה, להשאיר את החטופים, להציל את חמאס • מילה לתקשורת הישראלית: עשיתם כבר מספיק נזק


"צה"ל הרג תשעה ילדים בעזה" – זו הכותרת שכבשה את האולפנים בעולם. CNN, BBC, אל-ג'זירה – כולם שידרו, ובתוך זמן קצר גם בישראל: חדשות 12, חדשות 13, פרשנים, כתבים – כולם מדקלמים.

התמונה שהופצה של אותם ילדים הפכה לסמל. הנה התמונה שעלתה בין השאר במהדורת סוף השבוע של חדשות 12 לפי הדיווח ילדי משפחת א-נג'אר, והנה איימן עודה לפני חודשיים עם אותה תמונה בדיוק, אז הם היו בני משפחת אבו דקה.

maximize-image
images-count1+
ח"כ איימן עודה | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

האם הם נהרגו? מאיזו סיבה? היכן הם באמת שהו? כל זה לא מעניין את האנשים שיושבים באולפנים ומהדהדים תעמולה חמאסית. העולם פועל בתיאום – המטרה ברורה: לעצור את הלחימה, להשאיר את החטופים, להציל את חמאס.  

ולצורך זה – צה"ל מוצג כאויב. אז למה ערוצים כאן בישראל מסייעים לנרטיב הזה ועכשיו נזכיר את מה שחשבתי שלעולם לא אצטרך להזכיר במדינה שחוותה את טבח השבעה באוקטובר: עזה בשליטת חמאס.

maximize-image
images-count1+
מחבלי חמאס | צילום: אלי חסן, פלאש 90

חמאס יורה מתוך אוכלוסייה אזרחית, חמאס משתמש בילדים כמגן, חמאס בוזז לאוכלוסייה את המזון שאנחנו העברנו! חמאס שולח ילדים לפגוע בלוחמים. חמאס מציב ילדים במקומות בהם צה"ל מתריע על ירי, חמאס מחזיק בחטופינו בתת תנאים בלי סיוע הומניטרי ובלי רחמים. לכן – כל נזק בעזה, כל מוות, כל רעב – על חמאס.  

ומילה לתקשורת הישראלית שמשמשת תפקיד כל כך חשוב: עשיתם כבר מספיק נזק. במקום להגן על צה"ל אתם מהדהדים תעמולה של האויב. הגיע הזמן שתבחרו צד: עד עכשיו – בחרתם לא נכון.

יערה זרד

יערה זרד

מגישת רצועת 'חמש' ופרשנית בערוץ 14

עקבו אחרינו גם ב-Google News