יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, נשא היום (שני) נאום במליאת הכנסת שבו העלה טענות כלפי הממשלה בנוגע למעורבות אפשרית של מדינת ישראל במימון הסיוע ההומניטרי לעזה באמצעות שתי חברות שהוקמו בשווייץ ובארצות הברית: GHF ו־SRS. לפיד תהה האם מדובר בכספי ציבור ישראליים והאם הממשלה מסתירה זאת מהציבור.
"אני שואל את הממשלה שאלה פשוטה וישירה," פתח לפיד, "האם מדינת ישראל עומדת מאחורי שתי חברות שהוקמו בשווייץ ובארה"ב, GHF ו־SRS, כדי לארגן ולממן את הסיוע ההומניטרי בעזה? והאם כספם של משלמי המיסים הישראלים הוא זה שמממן את הסיוע?".
ראש האופוזיציה יאיר לפיד רומז: ישראל מממנת את הסיוע ההומניטרי לעזה באמצעות חברות קש בשווייץ וארה"ב. "האם יכול להיות ששירותי הביטחון הישראלים נשלחו בידי רה"מ ושר האוצר כדי לשנע כספים של מדינת ישראל לחו"ל, כדי שהם יחזרו אח"כ לעזה כסיוע הומניטרי?"@yairlapid @netanyahu @bezalelsm pic.twitter.com/2qWyaIpLrw
— ערוץ כנסת (@KnessetT) May 26, 2025
לפיד אף רמז למעורבות אפשרית של שירותי הביטחון בהעברת כספים לחו"ל: "האם שירותי הביטחון נשלחו בידי ראש הממשלה ושר האוצר לשנע כספי מדינה כדי שיחזרו לעזה כסיוע הומניטרי?"
הדברים נאמרו על רקע הודעת ההתפטרות של מנכ"ל GHF, ג'ייק ווד, שציין כי "לא ניתן ליישם את התוכנית תוך שמירה על עקרונות של עצמאות ונייטרליות". לפיד טען כי ההתפטרות מרמזת על מעורבות ממשלתית סמויה: "המילה החשובה היא עצמאות – ג'ייק ווד הבין שמשחקים בו. השאלה היא אם לא משחקים גם בנו".

לדברי לפיד, אם אכן מדובר בכספי ציבור ישראליים, מדובר לא רק בהונאת אזרחים, אלא ב"מחדל מדיני מהגדולים בתולדות המדינה". הוא קרא לממשלה להפסיק להסתיר את המהלך: "אם הכסף כבר עבר, תגידו את האמת. זו יכולה להיות הזדמנות להסברה הישראלית וליחסי החוץ. קחו אחריות, תגידו בקול רם שישראל עומדת מאחורי היוזמה הזאת ואל תתחבאו".
