נתוני אמת או הגזמה פרועה? המטה הכללי האוקראיני טען היום (שני) כי מספר האבדות של רוסיה מאז פלישת פברואר 2022 מתקרב למיליון – כולל הרוגים, פצועים, נעדרים ושבויים, כך לפי דיווח של סוכנות הידיעות האירופית euronews. רק ביממה האחרונה, לפי הדיווח, נוספו 1,000 נפגעים לשורות הצבא הרוסי.
מאז תחילת הלחימה, אוקראינה עוקבת אחר האובדן והפגיעה בקרב הכוחות הרוסיים, ואילו מוסקבה מצידה נמנעת מפרסום נתונים רשמיים. בדומה לכך, גם אוקראינה נוהגת בזהירות – אך בחודש פברואר האחרון מסר הנשיא זלנסקי כי יותר מ-46 אלף חיילים אוקראינים נהרגו, כ-380 אלף נפצעו, ועשרות אלפים עדיין נעדרים או מוחזקים בשבי.

לפי הדיווחים, רוסיה מגייסת גם לוחמים מחוץ למדינה – בהם עד 12,000 חיילים מצפון קוריאה ולפחות 160 אזרחים סינים. בייג'ינג הכחישה מעורבות ישירה.
במקביל, הצבא הרוסי נערך למתקפה קיצית חדשה לאורך קו החזית המשתרע על פני אלף קילומטרים. מוקדי הלחימה כוללים את פוקרובסק וקוסטיאנטיניבקה שבמחוז דונייצק, אזורים בעלי חשיבות לוגיסטית גבוהה. לפי קייב, כוחות רוסיים כשלו בניסיונם לחדור עד לדנייפרופטרובסק לפני יום הניצחון הרוסי ב-9 במאי.

רוסיה מרכזת כוחות גם סמוך לגבול מחוז חרקוב, אך לפי אוקראינה, ניסיונות התקיפה שם כשלו. ייתכן שהמהלכים הללו הם חלק ממימוש יוזמת "אזור החיץ" עליה הכריז פוטין – שתכליתה ליצור מרחב ביטחוני מול הגבול האוקראיני.
לפי מכון ISW האמריקני, תוכניתו של דמיטרי מדבדב להרחיב את "אזור החיץ" עד גבול פולין דורשת מהלך מלחמתי בקצב שיצריך מאה שנות לחימה ומחיר אנושי עצום – מה שמעיד על חוסר המעשיות של הרעיון בתנאי השטח הנוכחיים.
