לרגל 58 שנה לשחרורה ואיחודה של בירת ישראל, בחשבון הפייסבוק של עיריית ירושלים העלו פוסט הומוריסטי, שבו העיר מבקשת איחולי מזל טוב לציון "יום הולדת" 58 מאז איחודה: "היום אני חוגגת 58 שנים של איחוד, אך לצערי לא קיבלתי איחולים", נכתב.
בפוסט הועלתה תמונה שהוכנה בבינה מלאכותית ובה על רקע העיר נראה אדם מבוגר מחזיק עוגה ועליה הכיתוב: 58, ולידו חייל המדמה את הצנחנים בשחרור הכותל, ואישה צעירה שאוחזת בידיה שני פעוטות בהירי שיער.
התגובות לפוסט לא איחרו להגיע, וגל של איחולים החל לזרום מעמיתותיה של ירושלים – ערים אחרות בישראל. עיריית מודיעין פתחה ואיחלה: "ירושלים! רגע לפני שאת מכבה את הנר על העוגה – קפצנו לאחל: מזל טוב, יפה שלנו! היינו עסוקים כל היום (את יודעת איך זה בעיר תזזיתית כמונו), אבל אין מצב שנוותר על להגיד לך מילה טובה: בת 58 זה וואו! שתהיה לך שנה של חיבורים אמיתיים, שב־58 שלך – נראה את 58 החטופים חוזרים הביתה".
עיריית רמת גן הגיבה בהומור אופייני: "ירושלים? סורי אף פעם לא שמעתי על דבר כזה… בכל מקרה מזל טוב". עיריית רמלה הוסיפה נימה פיוטית והיסטורית: "אולי את 58 שנים משוחררת אבל את מבוקשת ברחבי העולם אלפי שנים, איזה מזל שאת שלנו". עיריית כפר סבא החמיאה: "גרוז׳ 💛 את נראית מינימום 1700, לא הייתי נותנת לך 2000".
עיריית רחובות ניצלה את ההזדמנות להומור מקומי: "אם ירושלים אוחדה – גם למרמורק ושעריים עוד יש תקווה😉 חג שמח לעיר הבירה, מאחותך עיר המדע❤️". עיריית הרצליה הרעיפה איחולים חמים: "מזל טוב עד 120 נסיכה שלי אמןןן ואמןןן אל תהיי עצובה הצלחה רבה שבת שלום ומבורכת", ובירושלים לא נשארו חייבים וענו בהומור: "וואו דמיינו להתקיים מעל 2000 שנה ואז לאחל לי עד 120 🙏🏻 בכל זאת תודה לב".
אל החגיגה הצטרפו גם משרדי ממשלה וגופים ציבוריים, כל אחד וסגנונו. משרד העבודה התייחס להיבט התעסוקתי והחברתי: "מה?! בת 58 ולא אמרת כלום בעבודה? 58 שנים של איחוד – העיר שחוברה לה יחדיו… שתמשיכי להיות עיר של אחדות, ערבות הדדית, תקווה והזדמנויות לצמיחה והתפתחות. יום ירושלים שמח". בעירייה השיבו ברוח החג: "מה עבודה אני ביום חגגג לא לפנות אליי".
הביטוח הלאומי הגיב בהומור מהול בציניות: "מזל טוב אהובה שלנו, למרות שאת עדיין צעירה – מחכים לך עם קצבת זקנה". בנק ישראל הדגיש את ערכה של העיר: "סבא שילם בירושלים בלירה, אמא בשקל, והילדים כבר משלמים באפליקציה. אבל ירושלים? היא תמיד שומרת על הערך. מזל טוב לעיר שמחברת דורות, אנשים, ורוח".
רשות האוכלוסין וההגירה איחלה: "אחחח ירושלים!! כמה שאנחנו אוהבים אותך! מאחלים בעיקר שלא תהיה הגירה שלילית ל…😶😶 אוהבים כפול מאתיים!". הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כצפוי, הביאה את הנתונים: "הגיל הוא רק מספר, ובמספרים אנחנו מבינים, כי יותר ממיליון תושבים לא טועים. תמשיכי לגדול ולצמוח. יום ירושלים שמח!". המועצה הישראלית לצרכנות הוסיפה עצה שימושית: "מזל טוב, ושלא תתני לאף אחד לעבוד עלייך".
גם האקדמיה לא נשארה מאחור, והאוניברסיטה העברית, מוסד ירושלמי ותיק, הגיבה ברוח צעירה: "ירושלים, אנחנו כאן כד להרים לך כבר 100 שנים! חבל על הדמעות זה סתם יקלקל לך את האיפור… נצלי את היום הזה כדי לנוח… וביום רביעי מחכים לך ביום הסטודנט בכיכר ספרא… צ'ייסר ראשון עלינו – התאוששות, על אחריותך בלבד 😉 אוהבות אותך תמיד. העברית 💙".
כפי שניתן לראות בפוסט, עוד עשרות ערים, ארגונים, משרדים וחברות הגיבו ופרגנו לבירת ישראל הנצחית – שחוגגת היום 58 שנים לאיחודה.
