נשיא המדינה התייחס לסוגיית המינוי לראשות השב"כ ואמר: "אני מתריע ומתרה שלא יהיה איש שיעלה על דעתו שלא לציית, לא לפסיקות בתי המשפט ולא להוראות החוק. במדינת ישראל היהודית והדמוקרטית, שלטון החוק אינו המלצה אלא כלל יסוד קיומי".
כן זה מה שבחר נשיא המדינה לומר בנושא. אף מילה על קמפיין ההשחרה שעובר אלוף בצה"ל, שום רמז ליועמ"שית ולמערכת המשפט שהגיע הזמן להנמיך את גובה הלהבות. והאמת זה לא מפתיע.

מתברר שלנשיא שלנו יש כשרון מיוחד, בדיוק ברגעים הקריטיים, בהם צפויה התנגשות בין המערכות, להתסיס ולהפנות עורף כלפי הרוב.
היה לנו פרומו נשיאותי בשנת הרפורמה עם המתווה החד צדדי שהוביל הרצוג. והנה, גם כעת אחרי השבעה באוקטובר, כשמרבית אזרחי ישראל כמהים לשינוי בשרות הבטחון הכללי, בוחר הרצוג לאיים על נבחרי הציבור ולהגן על אלו שמחרבים את הדמוקרטיה.

"אז אני שואלת אותך כבוד הנשיא הרצוג – של מי אתה נשיא? של מחאת קפלן? של רונן בר, גלי בהרב מיארה או אליעד שרגא. ומה תגיד לאזרחי ישראל כשבית המשפט יפסוק בניגוד לחוק, או יוציא ראש ממשלה לנבצרות? גם אז תתעלם מהרוב?
אז כן, כבוד הנשיא, אתה יכול להמשיך לשאת נאומים חוצבי להבות על ממלכתיות ואחדות אבל בסוף בסוף בשורה התחתונה היית ונשארת פוליטיקאי שלא מסוגל להתעלות לגודל השעה.

