תמונה אחת הצליחה לרגש הבוקר (שני) את משתתפי התוכנית "ישראל הבוקר" עם טל מאיר – ובה ילדה קטנה עומדת בסמוך לכותל המערבי, זמן קצר לאחר שחרורו במלחמת ששת הימים. השאלה שנשאלה בפאנל: האם תצליחו לזהות מי הילדה?
אחרי ניחושים רבים – ממירי רגב ועד גילה גמליאל – הגיעה התשובה: מדובר בשרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, אורית סטרוק, שחשפה כי היא הילדה שבתמונה: "כן, זו אני. התמונה צולמה זמן קצר אחרי השחרור, וזו הייתה תקופה שלא אשכח לעולם".

השרה סיפרה על ילדותה בירושלים בשכונת רסקו ועל התחושות הקשות שליוו את תושבי העיר ערב פרוץ המלחמה: "היה פחד עצום. חששנו משחיטה גדולה של התושבים. ואז – 'הר הבית בידינו'. התחושה הייתה בלתי ניתנת לתיאור. אני זוכרת איך רצתי תחת הפגזות מבית הספר הביתה, ואת הרגעים שבהם ברדיו בישרו על שחרור ירושלים".
במהלך הריאיון שיתפה סטרוק גם סיפור קטן ומרגש נוסף מאותה תקופה: לאחר פטירת הוריה, מצאה קופסה ובה מכתבים שאביה כתב במהלך הלחימה. בין היתר מצאה מכתב מילדה בשם ניב ביטן שכתבה לאביה הלוחם. "התחלתי לחפש אותה", סיפרה, "ובסופו של דבר מצאתי אותה – היום היא ניבי דיין – ונפגשנו. זאת הייתה סגירת מעגל מרגשת מאוד". לסיום אמרה: "ביום ירושלים אני מרגישה שגם אני זכיתי להיות חלק מהנס. מהפחד הגדול – לשחרור, לתקווה, ולשמחה. זו זכות אדירה".
