נשיא העליון יצחק עמית אמר היום (שני) בכנס לשכת עורכי הדין כי "העצמאות השיפוטית נתונה למתקפה בזירה הציבורית והפוליטית, ולעיתים אף במהלך דיונים בבתי המשפט". השר לוין, מנגד, לא נשאר חייב: "מה שנמצא תחת מתקפה פרועה זו ריבונות העם".
השר, שלא מכיר כידוע בנשיאותו של יצחק עמית, תקף: "איך אתה בכלל יכול לנאום בכנס של לשכת עורכי הדין, כשמינית את עצמך לעמוד בראש ההרכב שדן בעתירה של לשכת עורכי הדין עצמה נגד החוק שמפחית את דמי החבר בה? טוב, כבר התרגלנו שאצלך כללי ניגוד העניינים מקבלים גמישות כשזה נוגע אליך".

עוד אמר הנשיא עמית בנאומו: "צר לי לומר כי מזה תקופה שהרשות השופטת ניצבת מול ניסיונות חוזרים ונשנים לערער את עצמאותה, להחלישה ולהגביל את יכולתה לפעול בעצמאות וללא תלות. אנו עדים לניסיונות לפגוע ברשות השופטת ובשופטים, בין היתר בדרך של שינוי תנאי העסקתם וחסינותם, וליוזמות אשר מגלמות פגיעה במעמד המוסדי של בית המשפט העליון".
עמית, שמנסה פעם אחר פעם בדרכו "להתקרב" לשר לוין, קרא לו לחזור לשתף איתו פעולה: "עם מינויי לתפקיד נשיא בית המשפט העליון לפני למעלה משלושה חודשים, קראתי בשם הרשות השופטת להידברות ולשיתוף פעולה עם שר המשפטים, וזאת כשטובת הציבור ומתן השירות לאזרח עומדים לנגד עיניי.
"אני רוצה לנצל גם במה זו לשוב ולקרוא לשר המשפטים שלא לזנוח את חובותיו המיניסטריאליות; לכנס את הוועדה לבחירת שופטים; לפעול לפרסום הפרוטוקולים של דיוניה; ולשוב ולקיים פגישות עבודה סדירות עם נשיא בית המשפט העליון".
