accessibility-icon
share-icon
מתוך "חדשות 14"

"עישן לנו בפרצוף": הזלזול של שר החוץ הצרפתי במשפחות החטופים

נתי לנגרמן

נתי לנגרמן

כז אייר ה'תשפה (25.05.25)

36

3

like

1

dislike

פורסם בחדשות 14: שר החוץ הצרפתי זלזל בחוויותיהם של משפחות החטופים במהלך פגישתם בפריז, ואף עישן מול אגם ברגר בזמן שזו שיתפה על חוויותיה מהשבי • ״הוא ניסה להראות שהוא מקשיב לנו ולא השתכנענו״, סיפר אב של חטוף


יחס מזלזל וסיגריה אלקטרונית לפנים – פרסמנו הערב (ראשון) בחדשות פרטים חדשים מפגישת שר החוץ הצרפתי ז׳אן נואל בארו עם אגם ברגר ומשפחות 17 חטופים שעדיין בשבי. הפגישה התקיימה בפריז בסוף השבוע האחרון.

יותר מ-50 קרובי משפחה של חטופים שעדיין בשבי, יחד עם משפחתה של אגם ברגר ששוחררה ממנו, הגיעה למרוקו ולצרפת למסע רוחני מרגש שכלל ביקור בקברי צדיקים ואירוע תפילה בבית הכנסת הגדול של פריז.

את המסע ארגנו ומימנו ארגון ״תורה בוקס״ הצרפתי ואיילת השחר הישראלי. בסוף השבוע נפגשו עם שר החוץ הצרפתי ז׳אן נואל בארו. נוכחים בפגישה מתארים אווירה מזלזלת שכללה חוסר סבלנות מצידו של השר.

״אגם ברגר התחילה לספר על השבי והוא עישן לה סיגריה אלקטרונית מול הפנים״, שיתפה דודה של חטוף. ״הוא ניסה להראות שהוא מקשיב לנו ולא השתכנענו״, אמר אבא של חטוף אחר. נוכחת נוספת בפגישה סיכמה אותה כך: ״יצאתי משם והבנתי שאני יכולה לסמוך רק על בורא עולם״.

במהלך הפגישה התבטאה ברגר באופן נחרץ בנוגע לעתיד האזור, ומסרה לשר: ״כל הפתרונות הדיפלומטיים לא יעבדו, זה אנחנו או הם״.

עקבו אחרינו גם ב-Google News