ממשלת ישראל מתקצבת את פורום המשפחות השכולות, ארגון המזוהה עם השמאל ועומד מאחורי טקס הזיכרון "הישראלי-פלשתיני". בשנת 2023 העביר המשרד לשיתוף פעולה אזורי, בראשות השר דודי אמסלם, סכום של 87 אלף שקלים לארגון, וגם בשנת 2024 צפוי הארגון לקבל כ־107 אלף שקלים נוספים מתקציב המדינה.
מדובר בארגון שמזוהה עם השמאל, ולכן הוא זוכה לא אחת לתקציבים ממדינות זרות. אלא שמתברר שגם ממשלת ישראל הנוכחית מעבירה לו כספים, לטובת פרויקט בשם "נקודת מבט", שנועד להפגיש בין ישראלים לערבים מיהודה ושומרון. במסגרת הפרויקט נערכו בעבר מפגשים ביד ושם, בליפתא, כפר ערבי נטוש סמוך לירושלים, ובאתרים נוספים.
במשרד לשיתוף פעולה אזורי מסרו כי הפרויקט הופסק, והרשות הפלשתינית הוצאה ממעגל הגורמים הזוכים לתמיכה: "תקציב התמיכה לשנת 2023, שאושר לפי מבחן תמיכה מ-2022 בתקופת הממשלה הקודמת, הועבר לפרויקט 'נקודת מבט' – מפגשים אזרחיים בין ישראלים לתושבי הרש"פ.

בעקבות מלחמת חרבות ברזל הוביל השר לעדכון מבחן התמיכה כך שהרשות הפלסטינית תוצא מרשימת המדינות הרלוונטיות. המהלך אושר בהחלטת ממשלה ב-2025, ומשרדנו היה הראשון שיזם את השינוי".
מחוג ההורים של המשפחות השכולות נמסר בתגובה: "בשנת 2022 ו 2023 מימן המשרד לשיתוף פעולה אזורי את פרויקט הנרטיבים של הפורום שנקרא "נקודת מבט", בכל קבוצה משתתפים 15 ישראלי ו–15 פלשתינים שעוברים ביחד תהליך להכרת הנרטיב האישי והלאומי של שני הצדדים כחלק מהשקפת עולם שפיוס ושלום מתחיל קודם כל בהכרה, אנושיות ואמפתיה. עם תחילת המלחמה בשל הסגר הופסק הפרויקט.
"ההחלטה של המשרד לשיתוף פעולה איורי לא לממן פרויקטים עם הרשות הפלשתינית לא קשור לפרויקט או לפורום. אנחנו מבינים שלדמיין ישראלים ופלשתינים מדברים ומקשיבים זה לזה יכולה להיות חוויה מערערת לחלק מהצופים אך זו הדרך בה בחרנו. ולשאלתכם – 'מדוע בכלל מימנו אתכם?' – אולי כי גם במשרד ממשלתי אחד, אי שם ב-2022, עוד האמינו שקשר אנושי, אמפתיה ופיוס – הן לא מילים גסות.

הפורום כולל מאות משפחות שכולות – ישראליות ופלסטיניות – שאיבדו את היקר להן מכל: ילדים, הורים, אחים ואחיות. הן בחרו לא להפנות את הכאב לשנאה – אלא לנסות לעצור את מעגל הדמים ולייצר דיאלוג ופעולה משותפת לשינוי המציאות הקשה".
