ההודעה החריגה הבוקר של שר הביטחון ששללה את השתתפות הפרקליטה הצבאית הראשית יפעת תומר ירושלמי בכנס של לשכת עורכי הדין, פתחה שוב עימות ישיר בין השר ישראל כ"ץ לרמטכ"ל אייל זמיר.
לדברי לשכת השר כ"ץ, "עדיף שהפצ"רית תקדיש את זמנה למילוי תפקידה בצה"ל, כולל השלמת הבדיקות בנושאים שהציבור מצפה לגביהם לתשובות" – אמירה שככל הנראה רומזת לכך שכבר חודשים שר הביטחון דורש תשובות על הדלפת הסרטון המבזה את לוחמי כוח 101 בפרשת שדה תימן.

התגובה מלשכת הרמטכ"ל לא איחרה לבוא: "אני אשרתי לפני מספר ימים את השתתפותה של הפצ"רית בכנס לשכת עורכי הדין", הודיע הרמטכ"ל אייל זמיר באמצעות דובר צה"ל. "זאת מתוך החשיבות העליונה שבהסברת המאמצים הנעשים בצה"ל על מנת לשמור על הדין ועל המשפט הבינלאומי".
בסביבת שר הביטחון אומרים כי מדובר בתירוץ, שכן קולה של הפצ"רית נשמע בעבר ואף אחד לא מנע ממנה מעולם לכנס הצהרה תקשורתית לטובת הסברה. מאז תחילת המלחמה נשמעו דבריה בכמה אירועים פומביים, שם היא הסבירה את מהות הדין הבינלאומי.

לאחר הודעת הרמטכ"ל, שהתקבלה ברוח לא טובה בלשכת שר הביטחון, השר כ״ץ הבהיר כי אין לו שום כוונה להתקפל והודיע בצהרים על החלטתו הסופית – הפרקליטה הצבאית הראשית לא תשתתף בכנס. הסמכות, הבהיר השר כ״ץ, נתונה לשיקולו.
כך או כך, חילופי הדברים הפומביים בין השר לרמטכ"ל לא מוסיפים כבוד למערכת הביטחון, או למדינה – שבימים אלה נמצאת עדיין במלחמה.
