מחבלי חמאס לא קיבלו שכר במשך שלושה חודשים, בעקבות עצירת הסיוע ההומניטרי לעזה על ידי ישראל, מהלך שהוביל למשבר כלכלי חמור בארגון הטרור, כך דווח אתמול (שבת) ב"טלגרף" הבריטי.
עורך הדין העזתי מומן א-נטור, תושב א-שאטי בעזה, מסר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי "חמאס ניצב בפני משבר חמור, הארגון התבסס בעיקר על מכירת סיוע הומניטרי בשוק השחור לצורך השגת מזומנים".

עוד דווח כי "מבצע מרכבות גדעון" כוון גם נגד גורמים בארגון הטרור המעורבים בהעברת כספים. לדברי א-נטור, "מצב כזה מעולם לא שרר בארגון, לא במהלך המלחמה הנוכחית ולא בעבר".
בתוך כך, על אף הפגיעה הקשה בארגון הטרור הרצחני לפני כשבוע ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לחדש את מתן הסיוע ההומניטרי לעזה, ותירץ את המהלך המקומם: "אסור לנו להגיע למצב של רעב. גם מבחינה עניינית וגם מבחינה מדינית, לא יתמכו בנו ולא נוכל להשלים את משימת הניצחון".

לדבריו, "החלטנו תוך כדי המלחמה לתת סיוע מינימלי, והתקדמנו בצורה הזו וגילינו שחמאס בוזז חלק מהסיוע הזה. אז עצרנו אותו, ויחד עם ידידינו האמריקנים החלטנו לעשות שיטה אחרת – נקודות חלוקה שמאובטחת על-ידי צה"ל, מונעות גישה מחמאס ומאפשרות לחברות אמריקניות לחלק את הסיוע".
